کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند افتتاح شد

کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند در استان همدان، امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان ملی و استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارخانه کلسینه نهاوند با حضور وزیر کار، مدیران عامل شرکت های شستا و تاصیکو و نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید و با استارت مشعل کوره واحد تولیدی دولومیت کلسینه عملاً کارخانه مذکور در مدار تولید قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در این آئین اظهار کرد: احداث این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان در فروردین‌ماه سال گذشته آغاز شد و امروز با ظرفیت تولید سالانه ۳۳ هزار تن دولومیت کلسینه شده به بهره‌برداری رسید.

«یوسف شعبانی» افزود: کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند برای ۴۰ نفر جویای کار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم محصول تولید شده و به منظور توسعه بازارهای صادراتی، حدود ۵۰ درصد محصولات این کارخانه به سایر کشورها مانند عراق و ترکیه صادر می‌شود.

شعبانی تصریح کرد: میزان درآمد حاصل از راه‌اندازی کارخانه کلسینه نهاوند در استان همدان، حدود ۳۰۰ میلیارد ریال و ارزآوری آن حدود ۵۰۰ هزار دلار پیش‌بینی شده است که با توجه به قابلیت توسعه این واحد تولیدی، میزان تولید، فروش، درآمد و اشتغال می‌تواند افزایش پیدا کند.

پیش بینی می‌شود که این واحد با تولید سالیانه ۳۰ هزار تن محصول ضمن تأمین بخشی از نیاز شرکت فرآورده‌های نسوز ایران به دولومیت کلسینه، امکان عرضه محصولات تولیدی به بازارهای ملی و منطقه‌ای از جمله همسایگان غربی، عراق و ترکیه را فراهم کند.

لازم به ذکر است واحد مذکور در منطقه صنعتی شهرستان نهاوند احداث و در فاز اول ۴۰ نفر اشتغال مستقیم و بیش از ۱۵۰ فرصت شغلی غیرمستقیم به همراه خواهد داشت.

همچنین یکی از بهترین معادن دولومیت کشور در شهرستان نهاوند نیز به تملک کارخانه نسوز ایران درآمده است که با ذخیره بالای خود امکان تأمین مواد اولیه این کارخانه را برای سال‌های طولانی در آینده داراست. این معدن بهترین نوع دولومیت در جهان است و یک کالای استراتژیک محسوب می‌شود.

کد خبر: 50660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =