ثبت رکورد ماهیانه تولید و جذب چدن مذاب

با ثبت رکورد تولید ۲۶۱ هزار تن چدن مذاب در شرکت ذوب‌آهن اصفهان، سقف تولید ماهیانه این محصول افزایش یافت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شستا رسانه، مهرداد تولاییان معاون بهره‌برداری شرکت با اعلام این خبر گفت: با افزایش قیمت مواد اولیه و حامل‌های انرژی، ذوب‌آهن اصفهان با برنامه‌ریزهای علمی، افزایش بهره‌وری و تولید به‌ویژه افزایش تولید چدن را در دستور کار قرارداد و با تولید ۲۶۱ هزار تن چدن مذاب در اردیبهشت‌ماه، سقف تولید ماهیانه این محصول افزایش یافت.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن با بیان این که بیشترین مقدار تولید چدن در تاریخ ذوب آهن اصفهان در اردیبهشت ماه امسال رقم خورد افزود: این موفقیت با مصرف بهینه کک در کوره بلندها، حاصل شده است.

وی با بیان این که در نیمه دوم ۱۴۰۰ کنورتورهای فولادسازی تعمیرات و بازسازی شدند افزود: با این تعمیرات ظرفیت جذب چدن در بخش فولادسازی افزایش یافت و باعث شد در اردیبهشت ماه سال جاری، رکورد جدیدی با جذب ۲۲۸ هزار تن چدن مذاب در این بخش محقق شود که ۲ درصد از برنامه های مصوب تولیدی شرکت بیشتر است.

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌آهن بابیان اینکه بیشترین مقدار تولید چدن در تاریخ ذوب‌آهن اصفهان در اردیبهشت‌ماه امسال رقم خورد افزود: این موفقیت با مصرف بهینه کک در کوره بلندها، حاصل‌شده است.

وی بابیان این‌که در نیمه دوم ۱۴۰۰ کنورتورهای فولادسازی تعمیرات و بازسازی شدند افزود: با این تعمیرات ظرفیت جذب چدن در بخش فولادسازی افزایش یافت و باعث شد در اردیبهشت‌ماه سال جاری، رکورد جدیدی با جذب ۲۲۸ هزار تن چدن مذاب در این بخش محقق شود که ۲ درصد از برنامه‌های مصوب تولیدی شرکت بیشتر است.

تولاییان از ارزش‌افزوده ۴ هزارتومانی فولاد نسبت به چدن خبر داد و تأکید کرد: ذوب‌آهن اصفهان علاوه برافزایش مقدار تولید، بر محصولات باارزش افزوده بیشتر تمرکز دارد و در همین راستا برنامه‌ریزی کردیم برای اولین بار فولاد ویژه شمش C۶۰ تولید کنیم تا بیش‌ازپیش، سوددهی محصولات شرکت را افزایش دهیم.

معاون بهره‌برداری شرکت بابیان این‌که ذوب‌آهن اصفهان با بیش از نیم قرن تجربه و با تحلیل‌های علمی و درک درست از عوامل تأثیر گذار داخلی و جهانی برای هر شرایطی برنامه اقتضایی و آمادگی لازم را دارد، تصریح کرد: بر اساس همین تحلیل‌ها برنامه‌ریزی‌شده تا با تولید محصولات با ارزش‌افزوده بیشتر مانند کلاف، انواع H، آرک معدنی، TH۳۶، V۲۱ و ریل معدن و… حداکثر سودآوری و بهره‌وری را برای شرکت داشته باشیم.

وی از تمرکز تمام بخش‌های تولیدی کارخانه بر محصولات با ارزش افزوده خبر داد و گفت: از خردادماه سال جاری برای کاهش مصارف کک، برنامه تزریق پودر زغال به کوره بلندها را در دستور کار قرار دادیم.

شایان ذکر است؛ رکورد ماهیانه سی و یک روزه پیشین تولید چدن کوره بلندهای ذوب آهن اصفهان مربوط به سال ۱۳۹۳ و بالغ بر ۲۵۷ هزار تن بوده است.

کد خبر: 50642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =