خدمات مشاوره‌ای رایگان بهزیستی به افراد تحت تاثیر حادثه متروپل آبادان

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از همه افراد تحت تاثیر حادثه متروپل آبادان برای بهره‌گیری از خدمات رایگان روانشناسی و کمک‌های پشتیبانی به صورت حضوری و تلفنی در آبادان خواست که با دفتر پیشگیری بهزیستی شهرستان یا با شماره تلفن ۱۴۸۰ ارتباط بگیرند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، بهزاد وحیدنیا گفت: طی ۴۸ ساعت آینده تیم ارائه خدمات حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا و حوادث بهزیستی موسوم به تیم محب در فاصله ایمنی از ساختمان متروپل آبادان مستقر شده و اقدام به مخاطب‌گیری و ثبت نام جهت بهره‌مندی متاثرین از حادثه از خدمات مشاوره و روانشناسی می‌کند.

وی با بیان اینکه اکنون افراد متاثر از حادثه متروپل آبادان بهت‌زده هستند، ادامه داد: خانواده‌های متوفیان و مصدومان و همچنین افراد دیگری که در محل حضور داشتند یا افرادی که با شنیدن خبر حادثه، دچار استرس و اضطراب شده‌اند می‌توانند از خدمات تیم محب بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: مداخلات روانشناختی بسته به شرایط بحران متفاوت است و در مواقع زلزله و سیل که با تخریب همراه است، این مداخلات با فاصله زمانی اعمال می‌شود و تیم محب ۳۶ ساعت یا ۴۸ ساعت بعد در محل مستقر می‌شوند.

وحیدنیا ادامه داد: در استقرار تیم محب، خدمات مشاوره ارائه شده و پایگاه‌هایی برای ارائه خدمات ایجاد می‌شوند. خدمات تیم های محب سازمان بهزیستی در بلایای طبیعی و انسان ساخت و در محل حادثه ارائه شده و ضمن ارتباط گیری با مخاطبان متاثر از حادثه کمک‌های روانی و اجتماعی را هدایت می کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، بخش‌هایی از مجتمع ۱۱ طبقه برج متروپل در خیابان امیری آبادان ظهر دوشنبه دوم خردادماه جاری فرو ریخت.

پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر کشور تعداد کشته شدگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان را تاکنون۱۱ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد مصدومان این حادثه به ۳۹ نفر افزایش یافته است.

کد خبر: 50635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =