۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 50634
تأمین اجتماعی هوشمند؛ ارتقاء خدمات به ۴۵ میلیون نفر

یکی از ضروریات سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌رسان در قالب‌های توسعه محور در دنیای امروز تسریع در ارائه خدمات به اقشار مختلف در ارتباط با دستگاه مربوطه است که با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی و راهکارهای ایجاد شده در مسیرهای دسترسی به خدمات برای مردم، تنظیم ارتباط با مخاطبان سازمانی بر اساس دسترسی سریع باید مورد توجه این نهادها باشد.

سازمان ها و صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی با توجه به رسالت تعریف شده در حوزه‌های خدمات بیمه، درمان و بازنشستگی و نوع ارتباط گسترده با طیف‌های مختلف در قالب افراد جامعه، باید از ظرفیت‌های موجود در حوزه تکنولوژی و راهکارهای بهینه و تسریع کننده ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش بهره‌مند باشند و در این بین سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای کشور با پوشش ۵۲ درصدی افراد جامعه در قالب ۴۵ میلیون نفر که شامل اقشار مختلف می‌شود، با ارائه راهکارهای ارتقاء خدمات غیرحضوری گامی بزرگ برداشته و تحولی قابل توجه در حوزه ارائه خدمات الکترونیک به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران را رقم زده‌اند.

به واسطه تغییرات نگرشی و رویکردی به سازمان‌های بیمه‌ای در دهه‌های اخیر و گسترش چتر پوشش بیمه‌ای این نهادها و همچنین به دلیل توسعه و تنوع خدمات آنها به جامعه هدف، انتظار از صندوق‌ها و سازمان‌های بیمه ای نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرده است که برای برآورده کردن این انتظارات منطبق بر شرایط روز نهادهای بیمه‌گر، لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های داخلی سازمان‌ها و بروزرسانی سیستم‌های ارائه خدمات در قالب‌های الکترونیکی دیده می‌شود.

با نگاه به ارزشمندی زمان و منابع برای سازمان‌های بیمه‌ای و بازنشستگی و همچنین جامعه تحت پوشش و اهمیت نقش‌آفرینی خدمات الکترونیک در کاهش زمان دریافت خدمات از نهادهای بیمه‌ای و البته کاهش هزینه ارائه خدمات برای این سازمان‌ها و سهولت دسترسی به خدمات برای جامعه تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی، ضرورت توسعه و ارتقاء خدمات الکترونیک برای این سازمان‌ها به صورت مستمر باید مورد توجه سیاست‌گذاران و مدیران این مجموعه‌ها باشد.

سازمان تأمین اجتماعی در راستای ارتقاء سطح و دسترسی به خدمات این سازمان برای جامعه تحت پوشش در قالب، بیمه‌پردازان، کارفرمایان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و تمامی اقشار جامعه هدف  به دنبال استمرار در گسترش ارائه خدمات، «تأمین اجتماعی هوشمند» را در دستور کار دارد که در واقع الکترونیکی شدن خدمات را می‌توان پیش‌نیاز و بسترساز تحقق تأمین اجتماعی هوشمند دانست.

«میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص توسعه ارائه خدمات غیرحضوری در این سازمان گفته است: در این راستا ما در سازمان تأمین اجتماعی شعار «تأمین اجتماعی هوشمند» را برگزیده‌ایم و به دنبال این هستیم تا در ارائه خدمات مربوطه، مداخلات انسانی را به حداقل برسانیم.  

تاکید سازمان تأمین اجتماعی در اینکه باید همراه با جریان فناوری اطلاعات در کشور و جهان در این مسیر حرکت داشته و به سوی تأمین اجتماعی هوشمند حرکت کنند را می‌توان در قالب نقش‌آفرینی این سازمان در ارائه خدمات گسترده به بیش از ۴۵ میلیون ایرانی مشاهده کرد.

در قالب اجرای طرح‌های مرتبط با ارائه خدمات الکترونیک مانند «طرح ۳۰۷۰» در سازمان تأمین اجتماعی، هوشمندسازی به عنوان یکی از راهبردهای اصلی این نهاد بیمه‌ای مطرح شده است که البته اجرای کامل آن نیازمند تغییرات رویکردی، برنامه‌ای، سیاست‌گذاری است تا نهایتاً تسهیل‌گری در ارائه خدمات به نیمی از مردم کشور به عنوان یکی از اهداف سازمانی محقق شود.

سازمان تأمین اجتماعی طرح «تأمین اجتماعی هوشمند» را در راستای ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش، فارغ از محدودیت‌های زمانی و مکانی در سال جاری دنبال می‌کند و به گفته «سیدعبدالله حسینیان» رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی در سال جدید با اجرایی شدن طرح «تأمین اجتماعی هوشمند» تمامی خدمات مورد نیاز جامعه هدف تحت پوشش در کم‌ترین زمان و با سهولت ارائه خواهد شد.

کد خبر: 50634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =