کارفرمایان در انتظار بسته حمایتی دولت

یک فعال اقتصادی و کارفرمایی با اشاره به اینکه جامعه کارفرمایان در انتظار ارائه بسته حمایتی دولت از کارگاه های است، گفت: امیدواریم این بسته در قالب خدمات و حمایت های کاربردی باشد.

علی اصغر آهنی ها در گفت و گو با آتیه آنلاین اظهار داشت: با توجه به افزایش ۵۷.۴ درصدی دستمزد نیروی کار در سال ۱۴۰۱ و با نگاه به اینکه بخشی از هزینه‌های تمام شده تولید به پرداخت حقوق و دستمزد نیروی کار اختصاص پیدا می‌کند، از طرف دولت و وزارتخانه‌های مرتبط مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صمت این قول داده شد که برای واحدهای کوچک و متوسط و مخصوصاً کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر بسته‌های حمایتی اختصاص داده خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: از سوی دولت و نهادهای مرتبط با بخش های کسب و کار، هدف از ارائه این بسته‌های حمایتی به کارگاه‌های کوچک و متوسط، جلوگیری از آسیب به این کارگاه‌ها و اراه راهکارهایی برای رونق فعالیت آنها عنوان شده بود.  

عضو کانون کارفرمایان ایران همچنین اضافه کرد: البته صحبت‌های پیرامون ارائه این بسته در قالب حمایت از کارفرمایان از ماه پایانی سال گذشته مطرح بوده است که همچنان جامعه کارفرمایی در کارگاه‌های کوچک و متوسط در انتظار تصمیم‌گیری دولتی و دریافت این بسته برای تقویت عملکرد کارگاه‌ها هستند که هنوز مشخصاً ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه کارفرمایان برای حل بخشی از مشکلات مرتبط با کارگاه‌های تولیدی و خدماتی پیگیر حل مسئله در این خصوص و اختصاص این بست به فعالان عرصه کار و تولیدی است، افزود: البته با توجه به اینکه بسته مذکور فعلاً توسط دولت ارائه نشده، امکان تجزیه و تحلیل آن و سنجش اثرگذاری و دربرگیری در حوزه کار و تولید ممکن نیست و برای صحبت در ارتباط با اثرگذاری مثبت آن در کمک به کارفرمایان و رونق فعالیت کارگاه‌ها باید در انتظار ارائه بسته حمایتی به جامعه کارفرمایی باشیم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه بر اساس مواد ۱۹۰ و ۱۹۱ قانون کار برای کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر باید معافیت‌هایی در نظر گرفته شود تا بتوانند در شرایط مختلف در حوزه‌های مرتبط با کار و تولید امکان استمرار فعالیت و رشد را داشته باشند، گفت: در این خصوص بحث‌های مالیاتی، بیمه‌ای، تعرفه‌ای و ... در نشست‌های تصمیم‌گیری در این خصوص مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: امیدواریم بسته‌ای که قرار است برای حمایت از کارفرمایان توسط دولت ارائه شود، در قالب یک پکیج کاربردی در اختیار جامعه کار و تولید قرار گیرد و حمایت درست و منطقی از فعالان کارفرمایی و اقتصادی توسط دولت را شاهد باشیم و با ارائه آن اثرگذاری مثبت در حوزه فعالیت‌های اقتصادی صورت گیرد.

کد خبر: 50531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =