حذف یارانه‌های پنهان، طرح‌های بهینه‌سازی انرژی را توجیه‌پذیر کرد

مدیر عامل سیمان تامین با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم در راستای حذف یارانه پنهان گفت: این سیاست، پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی را توجیه‌پذیر کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، حمیدرضا هوشیاری مدیر عامل سیمان تامین در حاشیه امضای تفاهم نامه بین شرکت مدیریت توسعه انرژی تامین با شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین که امروز در محل شستا برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم صنعت به‌ویژه صنعت سیمان که تولیدش به صورت پیوسته است، تامین انرژی برق است.

وی افزود: تامین برق پایدار در این صنعت نقش مهمی دارد. صنایع سیمانی باید به این سمت بروند که خودشان به صورت خود تامین؛ انرژی مورد نیازشان را تامین کنند تا باری از روی دوش دیماند کشور و صنعت برق بردارند.

هوشیاری با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم و انجام جراحی اقتصادی برای حذف یارانه‌های پنهان، گفت: یکی از بخش‌هایی که یارانه پنهان به آن تعلق می‌گیرد، برق صنایع سیمان است.

وی افزود: صنایع سیمان یکی از صنایع قدیمی کشور با قدمت بیش از ۸۰ سال هستند. در داخل کشور ما چون سوخت ارزان قیمت است، اجرای خیلی از طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی توجیه اقتصادی نداشت اما با حذف این یارانه‌ها، بهینه‌سازی انرژی توجیه پیدا می‌کند.

مدیر عامل سیمان تامین ادامه داد: این مسئله عاملی شد تا به سمت بحث تامین برق و اصلاحات مصرف انرژی حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: در سال گذشته برای اولین بار ما بیش ازدو ماه در برخی واحدها قطعی برق داشتیم که عدم النفع آن در بخش خود ما ۴۰۰ میلیون تومان بود.

وی گفت: این شرایط، تامین نیازهای انرژی واحدهای سیمانی را توجیه‌پذیر می‌کند.

کد خبر: 50525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =