امیدوارم به معضل بیمه ورزشکاران توجه شود

دختر دوچرخه سوار ایران اظهار داشت: امیدوارم معضل بیمه ورزشکاران زودتر حل شود و ورزشکاران حرفه‌ای نگرانی در این رابطه نداشته باشند.

فروزان عبداللهی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، در خصوص وضعیت بیمه ورزشکاران حرفه‌ای در ایران اظهار داشت: موضوع بیمه بودن و بیمه شدن ورزشکاران سال‌هاست به عنوان یک مطالبه مهم مطرح شده است اما هنوز شاهد تصمیم گیری و ارائه طرحی که بتواند این معضل را حل کند نیستیم.  

وی افزود: ورزشکاران حرفه‌ای و ملی‌پوش و آن دسته از ورزشکارانی که به طور مداوم در لیگ‌های برتر و اردوهای منظم هستند، تمام وقت و عمر خود را صرف ورزش می‌کنند اما هیچ چشم اندازی درخصوص آینده خود ندارند. عشق به ورزش باعث می‌شود ما این ریسک را بپذیریم اما همیشه این نگرانی با ما همراه است که پس از پایان عمر ورزشی چه باید کرد و اینکه ورزش کردن بازنشستگی ندارد.  

ملی پوش دوچرخه سواری ایران با اشاره به اینکه مبلغ قرارداد ورزشکاران به ویژه ورزشکاران زن با باشگاه‌ها بسیار کم است، گفت: یکی از راه‌هایی که برای بیمه شدن وجود دارد این است که به صورت خویش فرما خود ورزشکاران حق بیمه پرداخت کنند اما با این مبالغی که در قراردادهای ما قید می‌شود خیلی سخت است که بخواهیم این حق بیمه را پرداخت کنیم. به همین دلیل است که خیلی از ورزشکاران با وجود استعداد و توانمندی و علاقه در یک رشته ورزشی باقی نمی‌مانند و تصمیم می‌گیرند که به  دنبال شغلی بروند که تحت پوشش بیمه باشد.  

عبداللهی در پایان افزود:امیدوارم معضل بیمه ورزشکاران زودتر حل شود و ورزشکاران حرفه‌ای نگرانی در این رابطه نداشته باشند. مسئولان باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشند و فدراسیون‌های ورزشی و وزارت ورزش با انجام تمهیداتی برنامه‌ ریزی کنند تا راهی برای حل این مشکل پیدا شود. به طور قطع ورزشکاران اگر از آینده خود اطمینان خاطر پیدا کنند با تمرکز بیشتری ورزش می‌کنند و به نتایج بهتری نیز برای تیم ملی و در مجامع بین‌المللی دست پیدا خواهند کرد.

کد خبر: 50436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =