همکاری همه‌جانبه دولت با اصناف و تشکل‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی

رئیس‌ اتاق اصناف ایران گفت: در دیدار اصناف و تشکل‌ها با رئیس‌جمهور بر ایجاد فضای همکاری همه‌جانبه تاکید شد تا با اقدامات کارشناسی وضعیت اقتصادی برای اقشار مختلف جامعه بهبود یابد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، سعید ممبینی اشاره به دیدار مسئولان اصناف و اتحادیه‌ها با رئیس‌جمهوری، اظهار داشت: در این دیدار که با حضور وزرای صمت و کشاورزی برگزار شد در خصوص شرایط اقتصادی و تصمیمات دولت طی هفته‌های اخیر گرفته بحث و درباره اثراتی که این تصمیمات بر وضعیت کالاها خواهد گذاشت، نکاتی بیان شد.

وی با بیان اینکه دغدغه‌ها و مشکلات در مورد تصمیمات را دولت صمع و نظر رئیس‌جمهور رسانده شد، خاطرنشان کرد: موضوع توجه به نقش تأمین کالاها در زنجیره تأمین مطرح شد تا صرف نظر از تصمیمات در خصوص نرخ ارز بررسی شود زیرا اگر تأمین به درستی انجام نشود در نحوه عرضه کالا و موجبات نارسایی را فراهم می‌کند که رئیس‌جمهور نیز بر آن تاکید کردند.

ممبینی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر توجه به تأمین کالاها، تصریح کرد: برخی تصمیمات ابلاغ شده بدون زمان‌بندی مناسب اجرا می‌شود یا بدون دریافت نظرات خبرگان و کارشناسان مربوطه اعلام می‌شود که این روند نیز نیاز به اصلاح داشت که رئیس‌جمهور نیز بر آن تاکید کردند.

وی افزود: رئیس‌جمهور به روسای مربوطه اعلام کرد تا ازاین‌پس برای اقدامات مربوط به حوزه اصناف از کارشناسان مربوطه در این بخش نظر دریافت کنند و بدون همکاری با این بخش تصمیم جدیدی را ابلاغ نکنند.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه تصمیمات اقتصادی دولت خواسته و ناخواسته برافزایش قیمت‌ها تأثیر خواهد گذاشت که نباید با گران‌فروشی اشتباه گرفته شود، گفت: از دیگر موضوعات مطرح‌شده تبیین تفاوت این دو مقوله بود زیرا گرانی ناشی از افزایش نرخ ارز، تورم و تحریم‌ها است اما گران‌فروشی تخلف محسوب می‌شود تا مشکل بیشتری برای اصناف ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در یک فضای دوستانه و صمیمی با رئیس‌جمهور مطرح شد، اظهار داشت: از مهم‌ترین پیشنهادات مطرح‌شده در این جلسه، موکول کردن تغییر قیمت آرد صنفی و صنعتی که موجب افزایش قیمت نان فانتزی شد به زمان تغییر قیمت آرد مصرفی نانوایی‌ها بود.

ممبینی تاکید کرد: با تجمیع نظرات کارشناسانه، اقدامات و تصمیمات اقتصادی اجرا شود تا در این مسیر آرامش برقرار باشد.

به گفته وی، رئیس‌جمهور بر نحوه اطلاع‌رسانی از سوی تشکل‌ها و اتحادیه‌ها تاکید داشت تا به‌گونه‌ای مردم در جریان امور قرار بگیرند که فضای روانی منفی ایجاد نشود و از سوی دیگر مقرر شد تا همکاری همه‌جانبه‌ای با دولت شکل بگیرد تا به نتایج مثبت برای اقتصاد و جامعه دست یابیم.

کد خبر: 50369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =