تصمیمات درباره بحرانها باید از قبل گرفته شوند نه زمان وقوع حوادث!

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تصمیم‌گیری صحیح ستاد مدیریت بحران سبب سردرگمی و نارضایتی مردم شده استضروری است که تصمیم‌گیری ها از قبل پیش‌بینی شوند نه اینکه زمان بروز حادثه یا رویدادی.

عبدالله ایزدپناه؛ نماینده ایذه و باغملک و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با عملکرد ستاد مدیریت بحران کشور گفت: یکی از گرفتاری‌های سخت بسیاری از استان‌ها به ویژه استان خوزستان؛ بحث ریزگردها و گردوغبار است که مردم،  علی الخصوص مردم این استان ناراضی هستند.

وی ادامه داد: عدم تصمیم‌گیری صحیح ستاد مدیریت بحران سبب سردرگمی و نارضایتی مردم شده است به طور مثال این ستاد، ساعت ۹ اعلام میکند که مدارس تعطیل شوند که اینگونه تصمیم‌گیری ها باید از قبل پیش‌بینی شوند نه اینکه زمان بروز حادثه یا رویدادی.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وجود ریزگردها در استات خوزستان مردم را آشفته و بیمار کرده و از سوی دیگر سبب اخلال در نظم کسب و کار نیز شده است. در سال ۹۶ و ۹۷ اعتبار ۳هزار و ۲۰ میلیارد تومانی برای مدیریت و برنامه‌ریزی برای کاهش اثرات ریزگردها تصویب شد که متاسفانه طی پیگیری‌هایی که داشتیم فقط ۴۰۰میلیارد تومان آن محقق شده است این نشان میدهد که تصمیماتی گرفته میشود ولی در اجرای آنها ضعف هایی وجود دارد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عملکرد ستاد مدیریت بحران کشور عملکرد خوبی نداشته است افزود: به عنوان نماینده مردم، از دولت و آقای رییس جمهور خواهش میکنم که به این موضوع ورود و ساماندهی های لازم را انجام دهد زیرا زندگی مردم در خوزستان به دلیل وجود این ریزگردها که اغلب از کشورهای همسایه می‌آیند سالیان سال است که فلج شده است.

ایزدپناه در پایان عنوان کرد: کرونا از یک و این ریزگردها از سوی دیگر سبب تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها شده که متاسفانه سیستم آموزشی کشور را تحت تاثیر قرار داده است که لازم است مسئولین مربوطه تصمیمات درستی در این زمینه بگیرند.

کد خبر: 50008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =