از هیچ تلاشی برای تیم ملی در جام جهانی دریغ نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد از هیچ تلاشی برای فدراسیون فوتبال در بحث جام جهانی دریغ نخواهند کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه امروز در بخشی از نشست خبری خود درباره مسائل فوتبال و تیم ملی قبل از جام جهانی صحبت کرد. او در ابتدا گفت: موضوع را سیاسی نکنید. بحث فوتبال واقعا جذاب است. برای برخی به دلیل همگروه‌های ایران در جام جهانی جذاب است، برای برخی به جهت خود مسابقات جام جهانی. 


سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: وزارت امورخارجه تلاش می‌کند هرآنچه دستگاه های متولی می‌خواهند انجام شود. کارگروهی زیر نظر معاون اول محترم رییس‌جمهور شکل گرفته و وزارت امور خارجه عضوی از آن کارگروه است. تلاش می‌کنیم در حوزه دیپلماسی ورزشی هرکاری که ممکن است انجام بدهیم.


وی افزود: من در سفر کوتاهی که قبل از قرعه کشی به آفریقا داشتم، با مقامات سنگال و غنا صحبت کردم. این دو تیم به جام جهانی صعود کردند. به فدراسیون این موضوع را گفتیم، البته فدراسیون اهداف دیگری را برای بازی های دوستانه در نظر دارد. در این حد هم ما فروگذار نمی‌کنیم تا از فرصت ها استفاده کنیم.


خطیب‌زاده همچنین گفت:درباره مسائل دیگر جام جهانی مثل اقتصاد ورزش، گردشگردی و توریست اخبار را شنیده‌اید. وزارت گردشگری و نهاد مربوطه و مناطق آزاد کارهایی را می‌کنند و در آن حوزه نیز وزارت خارجه تلاش می‌کند.


سخنگوی وزارت خارجه در بخشی از این گفت و گو پیش‌بینی اش از عملکرد ایران در جام جهانی را هم اعلام کرد:‌ نمی‌دانم چرا برای اولین بار می‌خواهم ریسک بزرگی کنم و من هم نظرم را اعلام کنم. فکر می‌کنم با قاطعیت از گروه خودمان صعود می‌کنیم.

کد خبر: 49980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =