عدم تعامل اقتصادی با دنیا سبب افزایش نرخ تورم می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تورمی که در دولت گذشته داشتیم حدود ۵۰درصد بود و چنانچه با دنیا تعامل نکنیم این رقم قطعا افزایش می‌یابد.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با تورم موجود و احتمال ۳ رقمی شدن نرخ تورم گفت: تعامل اقتصادی سبب کاهش هزینه‌ها میشود، بنابراین هرچه بیشتر بتوانیم با نظام بانکی جهانی همکاری و تعامل داشته باشیم بهتر میتوانیم نرخ تورم را کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در نقل و انتقالات پولی و مالی دچار مشکل هستیم  به همین دلیل واردات و جابه‌جایی مواد اولیه تولید یک کالا و واردات اجناس سبب افزایش هزینه شده است.

زارع تاکید کرد: افزایش هزینه‌ها در نهایت منجر به افزایش قیمت تمام شده کالاها میشود که در این صورت شرایط رقابت دشوار شده و مردم نیز قدرت خریدشان کاهش می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت کنونی اقتصاد در کشور ناشی از ضعف عملکرد و تَرک فعل مسئولان دولت قبل است گفت: تورمی که در دولت گذشته داشتیم حدود ۵۰درصد بود و از طرفی، چنانچه با دنیا و سیستم بانکی جهانی تعامل نکنیم این رقم قطعا افزایش می‌یابد نظر بنده این است ۳ رقمی نمیشود ولی روند صعودی خواهد داشت.

کد خبر: 49943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =