فرق بیشتر از فقر آزاردهنده است/ توزیع منابع در کشور عادلانه نیست

نماینده چابهار در مجلس: متاسفانه توزیع کمک‌هایی که در قالب ارزش افزوده به دهیاری ها و شهرداری‌ها تعلق میگیرد بر اساس جمعیت است نه شاخص محرومیت به همین دلیل این منابع به سمت کلانشهرها و شهرهای پرجمعیت سرازیر میشود نه شهرهای محروم.

معین‌الدین سعیدی؛ نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با محرومیت‌زدایی در استان سیستان و بلوچستان گفت: با همکاری مجلس و پیگیری‌های دکتر قالیباف، برای اولین بار بودجه محرومیت زدایی را در بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ داشتیم. عمده‌ترین اقداماتی که در حوزه انتخابیه بنده انجام شد این بود که توانستیم شاخص دسترسی به آب شرب را افزایش دهیم و توجه به بازارچه‌های مرزی در دولت سیزدهم سبب رونق این فعالیت شده است.

وی ادامه داد: توجه به حوزه هایی مثل حاشیه‌نشینی و سلامت از موضوعاتی است که مورد اغفال مانده و امیدواریم دولت به طور جدی ورود کرده و مصوباتی برای ارتقا آنها ارائه دهد.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شاخص تخت بیمارستانی در کشور به ازای هر هزار نفر حدودا ۲ تخت است ولی در حوزه انتخابیه بنده برای هر هزار نفر این رقم کمتر از نیم تخت است. سرانه فضاهای آموزشی در کشور به ازای هر نفر ۷ مترمکعب است ولی در جنوب استان سیستان و بلوچستان این رقم کمتر از ۲ متر است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرق بیشتر از فقر آزاردهنده است تصریح کرد: در توزیع فرصت‌ها و منابع عادلانه رفتار نشده است ولی مجلس تلاش کرد تا نگاه متفاوتی نسبت به مناطق محروم کند. متاسفانه کمک‌هایی که در قالب ارزش افزوده به دهیاری ها و شهرداری‌ها تعلق میگیرد توزیع آنها بر اساس جمعیت است نه شاخص محرومیت به همین دلیل است که این منابع به سمت کلانشهرها و شهرهای پرجمعیت سرازیر میشود نه شهرهای محروم.

سعیدی افزود: بر خلاف موازین شرع و فرامین امامان انقلاب اسلامی، رویکرد دولت‌ها در خصوص مناطق محروم، نه تنها سبب کاهش فاصله نجومی نشده بلکه در بسیاری از موارد این فاصله‌ها بیشتر نیز شده و انتظارمان از دولت سیزدهم که خود را دولت محرومین نامیده است نگاه متفاوت‌تر به مناطق محروم است زیرا با نظام بودجه‌ریزی غلط تا قیامت هم این فاصله‌ها کم نخواهد شد.

کد خبر: 49873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =