اقدامات لازم برای تحقق شعار سال انجام شود

نماینده مردم میناب گفت: تولید، اساس رشد اقتصادی است و تنها راه رسیدن به رشد اقتصادی و خودکفایی، تقویت تولید است.

حسین رییسی؛ نماینده مردم میناب و رودان و جاسک و سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با شعار سال گفت: ۳ واژه مهم و کلیدی در شعار سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری گنجانده شده است که هر کدام از این موارد، بار معنایی بسیار وسیعی را با خود به همراه دارند که لازم است جامعه نیز برای رسیدن به این اهداف و برنامه‌های بالادستی پیش‌بینی شده، تلاش و برنامه‌ریزی درست و دقیقی داشته باشند.

وی عنوان کرد: تولید، اساس رشد اقتصادی است تنها راه رسیدن به رشد اقتصادی و خودکفایی، تقویت تولید است که با دو شاخصه دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی تقویت میشود بدین معنا که تولید ما مبتنی بر آخرین یافته‌های علمی جامعه بشری باشد که توانایی پاسخگویی به نیازهای امروزمان را در بخش‌های مختلف داشته باشد.

رییسی تاکید کرد: چنانچه تولید، مبتنی بر  علم و دانش روز نباشد قطعا بهره‌وری و صرفه‌ اقتصادی نخواهد داشت لذا باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد از سوی دیگر در زمینه اشتغال آفرینی توجه کنیم زیرا نرخ بیکاری در کشور بالا و جوانان فارغ التحصیل که جویای کار هستند نیز آمار بالایی دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به تمامی مواردی که عرض شد، توجه دارند و تاکید ایشان این است که در حد شعار باقی نمانده و حمایت‌ها و اقدامات لازم برای تحقق شعار سال عملیاتی و انجام شود.

نماینده مردم میناب و رودان و جاسک و سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس به ویژه کمیسیون‌های تخصصی که میتوانند با قانونگذاری شرایط را برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنند این آمادگی را برای تحقق شعار سال دارند تا بسیاری از مسائل پیش روی اقتصاد کشور را بدین طریق حل کنند.

کد خبر: 49872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =