انگلیس ۲ الیگارش برجسته روس را تحریم کرد

وزارت امورخارجه انگلیس روز پنجشنبه دو الیگارش برجسته روس را تحریم کرد تا دارایی‌های آن‌ها که بالغ بر ۱۰ میلیارد پوند برآورد می‌شود، مسدود شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امورخارجه انگلیس منتشر شد «یوجین تننبام» و «دیوید داویدویچ» در فهرست‌ تحریم‌های این کشور قرار گرفته‌اند.

«لیز تراس» وزیر امورخارجه انگلیس در این باره گفت که این بزرگترین تحریم دارایی افراد در تاریخ انگلیس بشمار می‌رود.  

وی افزود که این اقدام، همراه با سایر اقدامات صورت گرفته، منابع درآمدی کلیدی ماشین جنگی پوتین را کاهش می‌دهد. انگلیس تاکنون ۱۰۶ عنصر وابسته به رئیس جمهوری روسیه را تحریم کرده است.

تراس گفت: «ما ضامن ماشین جنگی پوتین را سفت کرده و حلقه نزدیکترین افراد به کرملین را هدف قرار داده‌ایم. تا زمانی که پوتین در اوکراین شکست نخورد، تحریم‌ها را ادامه خواهیم داد.»

بر اساس این گزارش، «یوجین تننبام» یکی از نزدیکترین همکاران تجاری «رومن آبراموویچ» میلیاردر روس بشمار می‌رود که در ۲۴ فوریه، بلافاصله پس از عملیات ویژه روسیه در اوکراین ریاست یک شرکت سرمایه‌گذاری وابسته به آبراموویچ (موسوم به اورینگتون) را برعهده گرفت.

دیوید داوودویچ نیز که توسط فوربس به عنوان "دست راست آبراموویچ" توصیف شده در مارس ۲۰۲۲ مدیریت این شرکت را از «یوجین تننبام» گرفت.

بر اساس بیانیه وزارت امورخارجه انگلیس، تحریم‌های اعمال‌شده، پیامدهای عمیق و مخربی را برای توانایی اهداف جنگی پوتین دارد. تحلیل‌ها نشان می‌دهد که با مسدود شدن ۲۷۵ میلیارد پوند از دارایی‌های روسیه  - ۶۰ درصد از ذخایر ارز خارجی روسیه، این کشور به سمت عمیق‌ترین رکود اقتصادی از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی پیش می‌رود.

تاکنون بسیاری از کشورهای جهان با حمله نظامی روسیه به اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مالی علیه مسکو وضع کرده‌اند و این تحریم‌ها را به تدریج به بخش انرژی روسیه گسترش می‌دهند.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

کد خبر: 49834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =