توافق بدون ضمانت اجرا اعتبار ندارد

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما به دنبال این هستیم که تحریم ها و محدودیت های اقتصادی تحمیل شده برداشته شود ولی اگر آن ها شرایط را برای ما محدود کنند و بخواهند امتیاز بیشتری بگیرند ما زیر بار توافق خالی نمی رویم.

محمود عباس زاده مشکینی؛ عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با آتیه آنلاین با بیان اینکه آمریکا و غربی‌ها دنبال افزایش فشار به ایران هستند افزود: ما اعلام کرده بودیم که امکان رسیدن به توافق تا پیش از پایان سال وجود دارد اما نکات مهمی که برای ایران باقی مانده بود مانع از این امر شد.

وی ادامه داد: تضمین ها یکی از اساسی ترین موضوعات است  زیرا بدون ضمانت اجرا، هیج توافقی اعتبار نداشته و به سرنوشتی همانند برجام مواجه خواهد شد.

وی عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که تحریم ها و محدودیت های اقتصادی تحمیل شده برداشته شود ولی اگر آن ها شرایط را برای ما محدود کنند و بخواهند امتیاز بیشتری بگیرند ما زیر بار توافق خالی نمی رویم.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: مذاکرات با روندی که تا به حال پیش رفته، به گونه‌ای بوده که مطالبات جمهوری اسلامی حداقل در توافقات شفاهی قابل تأمین است ولی آمریکایی‌ها در این مرحله مدام کارشکنی می‌کنند.

عباس زاده مشکینی با بیان اینکه ما توافق را دور از دسترس نمی‌دانیم و به دنبال نتیجه خوب هم هستیم افزود: با توجه به روند طی شده و مراحل باقی مانده و واقعیات، اگر غربی ها به ویژه آمریکایی ها تصمیمات جدی بگیرند توافق شدنی است.

کد خبر: 49819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =