سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی می‌تواند حیات طیبه را برای آحاد جامعه رقم بزند

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اجرای دقیق و درست سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، می‌تواند براساس الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت و دال مرکزی عدالت؛ حیات طیبه را که در گفتمان مقام معظم رهبری به کَرّات مورد اشاره قرار گرفته است، برای آحاد جامعه رقم بزند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در وبیناری با حضور معاونین و مدیران ستادی سازمان تأمین‌اجتماعی و مدیران‌کل تأمین‌اجتماعی سراسر کشور، با تقدیر از ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری و توصیف این سیاست‌ها به‌عنوان چراغ راه سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی توسط مقام معظم رهبری، اتفاق بزرگی است و فرصت ارزشمندی برای پیشبرد ماموریت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم می‌کند. با ابلاغ این سیاست‌ها، از این پس اولین و مهم‌ترین موضوعی که بایستی در زمان طراحی و تدوین برنامه‌ها و راهبردها مورد توجه کنشگران و دست‌اندرکاران حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی قرار گیرد، نسبت این برنامه‌ها با سیاست‌های ابلاغی است.

موسوی با اشاره به اینکه فهم و تبیین صحیح سیاست‌های ابلاغی، نخستین گام در مسیر اجرای درست و فعالانه این سیاست‌ها است، افزود: باید توجه داشت که این سیاست‌ها، دارای عمومیت است و تنها محدود به مأموریت‌ها و اهداف سازمان تأمین‌اجتماعی نمی‌شود و تمام شئون زندگی جامعه و عموم مردم در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی، در این سیاست‌ها مورد توجه قرار گرفته است. این منشور می‌تواند براساس الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت و دال مرکزی عدالت، حیات طیبه را که در گفتمان مقام معظم رهبری به کَرّات مورد اشاره قرار گرفته است، برای آحاد جامعه اسلامی رقم بزند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی، دارای دو ویژگی ممتاز عمومیت و جامعیت است و همه آحاد جامعه و تمامی دستگاه‌ها در اجرای این سیاست‌ها دخیل هستند. اجرایی شدن دقیق سیاست‌های ابلاغی می‌تواند الگوی جدیدی از حکمرانی رفاه و تأمین‌اجتماعی در کشور را رقم بزند. ما به عنوان خدمتگزاران مردم در سازمان تأمین‌اجتماعی، باید در اجرای این سیاست‌ها به‌گونه‌ای عمل کنیم که آثار و منافع اقدامات و عملکرد ما که از این پس در چارچوب کلی ترسیم شده در سیاست‌های ابلاغی خواهد بود، در زندگی مردم به شکلی ملموس تأثیرگذار باشد و مردم و مخاطبان بتوانند آثار مثبت این اقدامات را در زندگی خود مشاهده کنند.

موسوی گفت: طرح موضوعاتی همچون بیمه‌های مازاد و تکمیلی، سطح‌بندی خدمات و لزوم تهیه پیوست تأمین‌اجتماعی که در این سیاست‌ها مورد تأکید قرار گرفته است، فرصت ارزشمندی برای رفع چالش‌های صندوق‌های بیمه‌گر فراهم کرده است. بی‌تردید این مجموعه سیاست‌ها که در ابتدای قرن جدید ابلاغ شده، افق آینده کشور را در حوزه تأمین‌اجتماعی روشن می‌کند.

وی افزود: براساس سیاست‌های ابلاغی برای تحقق عدالت، بایستی از رویکرد تمهیدی تحقق عدالت به سوی رویکرد تضمینی حرکت کنیم یعنی باید بتوانیم در مسیر اجرای مأموریت‌های محوله به سازمان تأمین‌اجتماعی، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام نماییم که تحقق عدالت را تضمین کنیم.

موسوی همچنین گفت: سیاست‌های ابلاغی به قدری دقیق و موشکافانه و با درنظر داشتن ریشه‌ها، دلایل و نیز بسترهای اصلی مهم‌ترین چالش‌های امروز حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی کشور طراحی شده‌اند که در واقع می‌توان گفت چالش‌های تأمین‌اجتماعی در سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری نقطه‌زنی شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌ها و زحمات مدیران و کارکنان تأمین‌اجتماعی سراسر کشور تشکر کرد و گفت: سال گذشته در زمینه گسترش پوشش بیمه از جمله در زمینه بیمه دانشجویان و بیمه زنان خانه‌دار در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، پیشرفت خوبی داشتیم که در سال جاری نیز امیدواریم این روند با شتاب بیشتری تداوم یابد.

موسوی افزود: گسترش پوشش بیمه‌ای، توسعه کمی و کیفی خدمات، هوشمندسازی و کنترل منابع و مصارف از مهم‌ترین محورهای برنامه‌های تحولی در  بخش بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی هستند که با جدیت پیگیری می‌شوند و امیدواریم این اقدامات، منجر به بهبود کمی و کیفی خدمات و افزایش سطح رضایتمندی مردم از سازمان تأمین‌اجتماعی شود.

کد خبر: 49818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =