۲ شرط اساسی برای ساماندهی بازار خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بالا رفتن عرضه خودرو با ۲ روش «افزایش تولید و واردات» باید انجام شود، ولی متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

علی جدی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با این موضوع که قرار بود از ابتدای سال جدید قرعه کشی خودرو حذف و قیمت‌ها کاهش یابد گفت: تا زمانی که تولید افزایش پیدا نکرده و عرضه از تقاضا پیشی نگیرد قطعا شرایط صنعت خودرو و بازار خودرو بهبود نخواهد یافت.

وی عنوان کرد: بالا رفتن عرضه از ۲ روش؛ افزایش تولید و واردات انجام خواهد شد که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

جدی تشریح کرد: خودروسازان با این بهانه که چون قیمت‌ها افزایش نیافته، تولید نمیکنند زیرا معتقدند که متضرر میشوند، بنابراین افزایش تولید نداشتیم. از سوی دیگر، برای واردات خودرو نیز تصمیمی گرفته نشده و این موضوع نیز بلاتکلیف مانده است ولی مجلس به طور جدی پیگیر این موضوع است تا تعیین تکلیف شود، زیرا ممنوعیت ناشی از تصویب شورای اقتصادی سران قوا اوایل خرداد ماه به اتمام میرسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظر ما اجرایی شدن هر دو روش افزایش تولید و واردات خودرو برای ساماندهی این بازار است، در غیر این صورت هر مسئولی نظر بر این داشته باشد که قرعه کشی حذف و قیمت‌ها روند کاهشی را طی خواهد کرد، خلاف واقعیت است و چنین کاری شدنی نیست.

کد خبر: 49815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =