حمایت از دانش‌بنیان‌ها؛ کمترین هزینه با بیشترین بهره‌وری

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با در نظر گرفتن ظرفیت و زمینه‌های علمی در کشور، مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را اینگونه نامگذاری کردند و لازم است که تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها به ویژه مجلس و دولت برای تحقق شعار امسال همکاری و همیاری داشته باشند.

 یحیی ابراهیمی؛ عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با شعار سال و سازوکارهای تحقق آن گفت: شعاری که در زمینه اقتصاد دانش بنیان و اشتغالزایی برای سال جاری از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شد میتواند گام بلندی در اقتصاد کشورمان باشد.

وی ادامه داد: ما در اکثر حوزه‌ها و عرصه های اقتصادی، پزشکی، صنعت و ... پیشرفت‌های خوبی داشتیم و چنانچه بتوانیم ایده‌هایی که جوانان خلاق و نخبه کشورمان مطرح میکنند را عملیاتی کنیم قطعا شرایط بهبود خواهد یافت.

ابراهیمی تصریح کرد: چنانچه بر اساس نیازسنجی هر استان و منطقه‌ای ایده‌های مطرح شده را عملیاتی کنیم بی شک تحولات عظیمی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان که با کمترین هزینه، بیشترین بهره‌وری را خواهد داشت را شاهد میشویم.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: نظر مقام معظم رهبری نیز تاکید بر حضور جوانان توانمند و خلاق در عرصه‌های مختلف است. در حوزه مباحث هسته‌ای جوانان با استفاده از فناوری‌های دانش‌بنیان توانستند تحولات بزرگی در حوزه های پزشکی و هسته‌ای داشته باشند. حال این جوانان میتوانند در صنعت ورود کرده و این حوزه را متحول کنند ولی لازم است که با سرمایه‌گذاری و حمایت‌های مادی و معنوی، ایده‌های آنها را عملیاتی کنیم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان باید با صنعت گره بخورد افزود: مقام معظم رهبری با در نظر گرفتن ظرفیت و زمینه‌های علمی در کشور، سال ۱۴۰۱ را اینگونه نامگذاری کردند و لازم است که تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها به ویژه مجلس و دولت برای تحقق شعار امسال همکاری و همیاری داشته باشند زیرا در این صورت هم وضعیت اشتغال بهبود یافته و شاهد رونق اقتصادی نیز خواهیم بود.

کد خبر: 49814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =