مراجعه ۲۷۰۰ نفر به میزهای مشاوره رایگان ایستگاه‌های مترو

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: از اول ماه رمضان ۲۷۰۰ مراجعه به میزهای مشاوره رایگان در ایستگاه‌های مترو انجام شده که در صورت نیاز به مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان ارجاع داده می‌شوند.

به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی متقی‌فر با تاکید بر گسترش فرهنگ مشاوره در بین جوانان و عموم جامعه تصریح کرد: در این راستا از ظرفیت های ارزشمند ماه رمضان استفاده کرده و با همکاری مترو تهران برای اولین بار در ده ایستگاه مترو تهران، پایگاه های مشاوره رایگان دایر کرده که در هر ایستگاه دو مشاور در صبح و بعد از ظهر حضور خواهند داشت.

وی با بیان این که اکنون این طرح در ۱۰ ایستگاه مترو صادقیه، ارم سبز، امام خمینی(ره)، کلاهدوز، آزادی، ولیعصر(عج)، مهدیه، شهدا، راه آهن و نوبنیاد اجرا می‌شود، گفت: از ابتدای ماه رمضان ۲۷۰۰ مراجعه به این میزهای مشاوره داشتیم؛ که در صورت نیاز به مشاوره بیشتر افراد به مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان ارجاع داده می‌شوند.

متقی‌فر ادامه داد: مراجعانی که از میز مشاوره ایستگاه های مترو به مراکز مشاوره تخصصی وزارت ورزش و جوانان ارجاع داده می شوند در ادامه نیز خدمات آنها به صورت رایگان ارائه می شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان این که این طرح در راستای گسترش فرهنگ مشاوره و مسئله یابی از جوانان به صورت آزمایشی در حال اجرا است، اظهار داشت: انشاالله در تابستان این طرح به صورت گسترده تر در ایستگاه های مترو اجرا خواهد شد و برنامه بعدی ما برای اجرای این طرح مکان های عمومی مانند پارک ها و مکان های پر رفت و آمد مردم و در سایر استان های کشور خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اکنون براساس آخرین آمار وزارت ورزش و جوانان، ۴۲۰ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده نیز با مجوز رسمی این وزارتخانه در سراسر کشور در زمینه اختلاف و ناسازگاری زوجین و فرزندان، مشاوره‌های قبل از ازدواج به منظور انتخاب آگاهانه و کاهش طلاق و کاهش و رفع اضطراب ناشی از یک بحران (همچون شیوع کرونا) فعالیت می‌کنند، که از این تعداد ۱۴۴ مرکز در استان تهران و مابقی در سایر استان‌ها قرار دارند.

کد خبر: 49813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =