رکوردزنی مبادلات تجاری ایران و عمان با حمایت دولت از بخش خصوصی

حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان در سال ۱۴۰۰ با یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون دلار رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند.

به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، آمار اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان مربوط به حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال ۱۴۰۰ رشد ۵۳ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان می‌گوید در حالی که صادرات ایران به عمان در سال ۹۹ چهارصد و سی و هشت میلیون دلار بود در سال ۱۴۰۰ توانستیم حجم صادرات را به این کشور به ۷۱۶ میلیون دلار برسانیم و این به معنای رشد ۶۳ درصدی صادرات ایران به عمان نسبت به سال گذشته است.

محسن ضرابی با اشاره به اینکه رشد ۵۳ درصدی حجم مبادلات ایران و عمان در سال ۱۴۰۰، در ۲۰ سال اخیر روابط دو کشور بی‌سابقه بوده است گفت: سال ۹۲ که اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان شکل گرفت صادرات به عمان ۱۴۸ میلیون دلار و کل حجم مبادلات بین دو کشور ۲۲۱ میلیون دلار بود.

محسن ضرابی در خصوص دلایل این موفقیت در سال گذشته می‌گوید بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم فضای حمایت از بخش خصوصی بهبود پیدا کرده است و وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت بیشترین حمایت را از بخش خصوصی برای صادرات به عمان انجام داده‌اند.

محسن ضرابی ضمن تقدیر از همراهی متقابل مسئولان و تجار و فعالان اقتصادی بخش خصوصی که با همت و تلاش خود در دل تحریم‌های ناجوانمردانه نگذاشتند چراغ صادرات کشورمان کم‌فروغ شود و حتی رکوردهای تازه‌ای را به ثبت رساندند می‌گوید در صورت ادامه همراهی‌های دولت بخصوص در زمینه حذف پیمان‌سپاری ارزی، تک‌نرخی شدن ارز و جلوگیری از ممنوعیت‌های صادراتی و صدور عوارض بر روی کالاهای صادراتی، ادامه روند رو به رشد برای صادرات به عمان در سال ۱۴۰۱ دور از دسترس نبوده و شاهد جهش قابل توجه دیگری خواهیم بود.

کد خبر: 49810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =