«سگ‌بند»، رکورد «دینامیت» را می‌شکند؟

با مقایسه میزان فروش «دینامیت» و «سگ‌بند» در بازه‌های زمانی مشابه، می‌توان این‌گونه تصور کرد که اگر «سگ‌بند» نیز به اندازه «دینامیت» روی پرده سینما بماند، ممکن است بار دیگر شاهد جابه‌جا شدن رکورد فروش سینمای ایران باشیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از خبرآنلاین، مجموع فروش فیلم‌های ایرانی در هفته‌ای که گذشت (۷تا ۱۳ فروردین) به ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید که برای ۷ فیلم در یک هفته رقم خوبی به شمار می‌آید.

یکی از دلایل فروش بالای بلیت در نوروز، انتخاب فیلم‌های مناسب در ژانرهای مختلف، برای اکران و دلیل دیگر نیز افزایش قیمت بلیت سینماست.

فروش اکران‌های نوروزی چه قدر است؟  
سه فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، «قدغن» ساخته مجید مافی و «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری اکران خود را از شب هفدهم اسفند و چهار فیلم «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی، «شادروان» ساخته حسین نمازی، «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و «روز صفر» کارِ سعید ملکان اکران خود را از ۲۵ اسفند آغاز کردند.

فیلم «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی و بازی امیر جعفری، بهرام افشاری، نازنین بیاتی و بهاره کیان افشاری از دو روز پیش روی پرده سینما رفته است در خلاصه داستان این فیلم نوشته شده، هیچ وقت گول اسم و ظاهر آدم‌ها رو نخورید؛ لشکر هیتلر با اون عظمت، اسمش نازی بود.

 این فیلم در  دو روز ابتدایی خود فروشی نزدیک به یک میلیارد تومان را تجربه کرد که یکی از دلایل آن ژانر کمدی و بازیگران فیلم است.

«موقعیت مهدی» که روایت زندگی برادران باکری است، این فیلم برای اولین‌بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست در پنج بخش، سیمرغ بلورین را دریافت کند. «موقعیت مهدی» در هفته‌ای که گذشت، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشت.

این فیلم که با کمک سازمان صدا و سیما در دو بخش فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ساخته شده است در ۲۵ روزی که از اکران آن می‌گذرد، ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشته که رقم قابل توجهی است.  

فیلم سینمایی «قدغن» به کارگردانی مجید مافی یکی دیگر از فیلم‌هایی است که در اکران نوروزی قرار دارد. داستان این فیلم درباره بزه‌های خانوادگی و اجتماعی و نیز اتفاق‌هایی است که در بعضی خانواده‌ها رخ می‌دهد که باعث ورود اعضای خانواده به حریم ممنوعه می‌شود. سام درخشانی، علیرضا استادی، افسانه چهره‌ آزاد از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. از ۱۸ اسفند تا امروز، ۳۷۰ میلیون تومان، سهم «قدغن» از فروش گیشه بود.  

فیلم سینمایی «گل به خودی» با فضایی موزیکال، قصه آمال و آرزوهای چند کودک است که در پرورشگاه زندگی می کنند و به کمک چند عروسک وارد ماجراهایی فانتزی می شوند

شقایق فراهانی، نسیم ادبی، علیرضا استادی، ستاره حسینی، علی رهبری و آرین بهاری(پازل بند) از بازیگران این فیلم هستند. «گل به خودی» با فروش ۳۷۰ میلیون تومان در مجموع، تا این‌جای کار، فروش کمی را تجربه کرده است.

«شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و بازی بهرنگ علوی، گلاره عباسی، سینا مهراد و نازنین بیاتی هم یکی دیگر از فیلم‌هایی است که اولین‌بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم در هفته‌ای که گذشت، حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشت.  

صدر نشین ۱۴۰۱، رکورد سینما را خواهد شکست؟  
«دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی، دهم تیر ۱۴۰۰ پس از گذشت یک‌سال و نیم از تعطیلی سینماها در پی شیوع کرونا، روی پرده رفت؛ فیلمی کمدی که توانست با فروشی حدود ۵۸ میلیارد تومان در طول ۹ ماه اکران، رکورد فروش سینمای ایران را بشکند. «دینامیت»، در ۱۸ روز ابتدایی اکرانش، حدود ۴ میلیارد تومان فروخت که با وجود افزایش قیمت بلیت سینماها برای امسال، به نظر می‌رسد «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی، اوضاع بهتری دارد؛ چرا که این فیلم، در ۱۸ روز ابتدایی اکران خود، ۱۳ میلیارد تومان فروخته است. اگر «سگ بند» هم چون «دینامیت»، مدتی طولانی روی پرده بماند، بی گمان رکورد فروش سینمای ایران را خواهد زد.  

کد خبر: 49337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =