فاز نخست مجتمع گردشگری شهرستان باشت افتتاح شد

 فاز نخست مجتمع گردشگری و سفره‌خانه سنتی در شهرستان باشت شامگاه سه شنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد تا شهر باشت بتواند به نیازهای گردشگران پاسخ بدهد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در آیین بهره برداری از این طرح گردشگری گفت: تلاش مدیران حوزه گردشگری و سرمایه گذار مجتمع توریستی تفریحی محمدی شایسته قدردانی است.

سعید طالبی پور ابراز کرد: این مجتمع گردشگری در زمینی به مساحت پنج هزار متر واقع در پارک تپه ای شهرستان باشت ساخته شده است.

 وی بیان کرد: بیش از ۷۰ میلیارد ریال برای ساخت این طرح گردشگری تاکنون هزینه شده و برای اجرای فاز دوم این طرح ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته است.

طالبی پور اظهار داشت: در فاز نخست این طرح گردشگری آلاچیق، سکوی نشیمن، کافی شاپ، رستوران و فضای سبز ساخته شده است.

وی تصریح کرد: در فاز دوم طرح مجتمع گردشگری و سفره خانه سنتی محمدی ۶ سوئیت اقامتی پیش بینی شده که عملیات اجرایی آن بزودی خواهد شد.

فاز نخست مجتمع گردشگری شهرستان باشت افتتاح شد

طالبی پور با بیان اینکه شهرستان باشت فاقد سوئیت اقامتی است گفت: با راه اندازی این سوئیت های اقامتی  بخشی از مشکل اقدامات مسافران و گردشگران نوروزی این شهرستان برطرف خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت نیز گفت: این مجتمع با اشتغالزایی ۱۵ نفر به صورت مستقیم و با حمایت میراث فرهنگی و گردشگری به بهره‌برداری رسید.  

صادق ماندنی زاده ابراز کرد: طی ۳سال اخیر در حوزه گردشگری باشت اقدامات چشمگیری انجام شده و این تحولات در حوزه گردشگری نتیجه کار تیمی و وحدتی است که در شهرستان جریان دارد.  

وی ساخت پنج اردوگاه تفریحی، سه اقامتگاه بوم گردی و یک مجتمع خدماتی و رفاهی را از مهمترین اقدام انجام شده در چند سال اخیر در باشت اعلام کرد.

فاز نخست مجتمع گردشگری شهرستان باشت افتتاح شد

ماندنی زاده تصریح کرد: میراث فرهنگی این شهرستان برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای زیرساخت های گردشگری در شهرستان آمادگی دارد.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری برای ایجاد کمپ های گردشگری در مناطق عشایری و اقامتگاه های بوم گردی از مهمترین زیرساخت های مورد توجه میراث فرهنگی شهرستان است.

شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

کد خبر: 49187

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =