یک میلیون دستگاه نوروز ۱۴۰۱ خودرو وارد گیلان شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: از ابتدای طرح نوروزی بیست و پنجم اسفندماه گذشته تا پایان وقت هشتم فروردین ماه جاری، بیش از یک میلیون خودرو وارد گیلان شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، فریبرز مرادی اظهار داشت: براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه تردد شمار استان یک میلیون و ۹۴ هزار و ۸۰۶  دستگاه خودرو وارد و ۸۶۵ هزار و ۸۲۲ خودرو از استان خارج شده است.

وی اظهار داشت: این تعداد ورودی و خروجی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش در ورودی خودرو به استان و ۲۴ درصد خروجی به استان را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان بیشترین میزان ورودی خودروها به استان را از طریق محور آزادراه قزوین - رشت با میزان تردد ۵۴۱ هزار و ۲۹۴  وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر– چابکسر با میزان تردد۳۶۸ هزار و ۳۶۸ وسیله نقلیه  عنوان کرد.

مرادی تصریح کرد: همچنین  از بیست و پنجم اسفند ماه گذشته تا پایان وقت هشتم فروردین ماه بیشترین میزان خروجی خودرو ها از استان از طریق محور چابکسر - رامسر با میزان تردد ۳۳۷ هزار  و ۲۹وسیله نقلیه بوده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای طرح ساعت اوج تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ بوده و متوسط سرعت وسایل نقلیه در ساعت اوج ۶۴ کیلومتر در ساعت بوده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان؛ طی این مدت ۱۹ هزار و ۸۷۶سفر درون استانی و برون استانی با وسایل نقلیه عمومی(از مبدا داخل استان) انجام شده است که یکصد هزار و ۴۵۶  مسافر در این سفرها جابجا شده اند.

مرادی تصریح کرد: تعداد سفرها و تعداد مسافران حمل و نقل عمومی برون شهری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۰ درصد و ۱۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اظهار داشت: از بیست و پنجم اسفندماه گذشته تا پایان وقت هشتم فروردین ماه جاری، ۱۰ هزار و ۱۸۳ تماس از طریق سامانه ۱۴۱ دریافت و توسط کارشناسان مربوطه پاسخ داده شد.

کد خبر: 49185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =