کشته‌ شدگان حوادث رانندگی نوروز در استان مرکزی ۴۰ درصد افزایش یافت

 رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: کشته‌ شدگان حوادث رانندگی نوروز امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ «محمد پورشمس» افزود: از شروع طرح نوروزی امسال (۲۵ اسفندماه سال گذشته) تاکنون ۱۹ فقره تصادف منجر به فوت در مسیرهای ارتباطی این استان رخ داده که بر اثر آن ۲۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: در این مدت، بیش از ۸۰ نفر از هموطنان نیز دچار مصدومیت‌های شدید ناشی از حوادث رانندگی شده‌اند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: حجم تردد در جاده‌های این استان در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته و هرچه به روزهای پایان تعطیلات نزدیک می‌شویم این حجم بیشتر می‌شود.

سرهنگ پورشمس اظهار داشت: پیش‌بینی شده روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فروردین‌ماه جاری ترافیک در جاده‌های استان مرکزی سنگین باشد و انتظار است مردم مدیریت زمان برای سفر خود داشته باشند و از عجله و شتاب پرهیز کنند و با حوصله برانند.

وی اظهار داشت: بیشترین علت تصادفات رانندگی ایام نوروز امسال این استان تاکنون مربوط به توجه نکردن رانندگان به جلو و انحراف به چپ بوده است که می‌طلبد رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را با جدیت رعایت کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: روازنه ۵۷ تیم محسوس و ۲۰ تیم نامحسوس پلیس راه در جاده‌های این استان حضور دارند و همه توان اورژانس، هلال احمر، راهداری و سایر دستگاه‌ها برای کاهش حوادث رانندگی و کشته‌شدگان ناشی از این حوادث به کار گرفته شده است اما به واقع مهمترین راه برای کاهش این امر، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

کد خبر: 49184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =