اقامت‌های رسمی نوروزی مازندران از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشت

 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت که مراکز اقامتی این استان تا پایان هشتمین روز فروردین بیش از ۱۰.۳ میلیون نفر - شب اقامت ثبت کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی ایزدی روز سه‌شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: تعداد اقامت‌های ثبت شده در مراکز اقامتی رسمی و شناسنامه‌دار مازندران اعم از مهمان‌سراهای ادارات، اقامتگاه‌های موقت، هتل‌ها و خانه‌مسافرها طی ۱۲ روز اخیر به ۱۰ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۶۱۰ نفر-شب رسید که حجم بالای سفرهای نوروزی به مازندران و نقش این استان در سفرهای داخلی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از ۲۶ اسفند تا پایان هشتمین روز فروردین ۶ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۷۴۹ نفر-شب اقامت در مهمان‌سراهای ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی مازندران ثبت شد که معادل ۶۱ درصد اقامت‌های ثبت شده در مازندران طی ۱۲ روز اخیر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سه میلیون و ۲۴۸ هزار و ۹۱۲ نفر-شب اقامت نیز در طرح خانه مسافر استان و ۴۱۱ هزار و ۸۶۴ نفر-شب اقامت در اقامتگاه‌های موقت استان به ثبت رسید.

وی تعداد اقامت‌های ثبت شده در تاسیسات وابسته به آموزش و پرورش مازندران را هم ۷۲ هزار و ۶۷۰ نفر-شب اعلام کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی مازندران سهم هتل‌های استان از اقامت های نوروزی را ۶۶ هزار و ۱۹۱ نفر-شب اعلام کرد و گفت که  ۶۷ هزار و ۳۸۳ نفر-شب اقامت نیز در هتل‌آپارتمان‌های استان ثبت شد.

وی آمار اقامت در متل‌ها را هم ۴۷ هزار و ۷۱ نفر-شب اعلام کرد و افزود : آمار اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی ۴۱ هزار و ۳۵۸ نفر-شب، مهمان‌پذیرها چهار هزار و ۸۳۸ نفر-شب، مجتمع‌های گردشگری ۲۹ هزار و ۶۶۷ نفر-شب و اقامتگاه‌های سنتی ۱۰ هزار و هفت نفر-شب بود.

ایزدی درباره مجموع بازدیدهای انجام شده از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشری مازندران نیز گفت: در این ۱۲ روز ۲ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۱۹۸ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران انجام شد که یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۹۷۲ مورد این بازدیدها از جاذبه‌های طبیعی مازندران بود. وی با اعلام این که ۹۴۱ هزار و ۳۹۳ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری مازندران به ثبت رسید، افزود : ۱۶۸ هزار و ۲۷۱ نفر نیز از بناهای تاریخی مازندران بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت : تعداد بازدیدها از اماکن تفریحی مازندران ۱۱۳ هزار و ۸۵۱ نفر بود و یک‌هزار و ۴۹۰ بازدید نیز از کارگاه‌های صنایع دستی مازندران ثبت شد.

به گفته این مسئول طی این مدت ۶۴ هزار و ۲۰۵ نفر از اماکن مذهبی مازندران بازدید کردند و سهم موزه‌های مازندران از بازدیدهای مسافران نوروزی نیز ۱۳۰ هزار و ۱۶ بازدید بود.

طبق آمارهای سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری، از ۲۶ اسفند تا ۸ فروردین در مازندران ۶۸۶ بازدید نظارتی توسط کارشناسان و بازرسان مربوطه از اماکن اقامتی، مراکز پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی انجام شد که ۳۵۰ مورد این بازدیدها مربوط به مراکز اقامتی بود. این بازدیدها منجر به ۱۸ مورد تشویق، ۷۵ مورد تذکر و دو اخطار کتبی شد. ۲۱ شکایت از مراکز اقامتی نیز طی این مدت ثبت شد.

کد خبر: 49183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =