باید روحیه استقلال را به هم بریزیم

گلزن اسبق پرسپولیس به استقلال گفت: همه پیشکسوتان پرسپولیس باید از حامد لک حمایت کنند چون حتم دارم او در دیدار مقابل استقلال بهترین بازیکن زمین خواهد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرورزشی، مرتضی کرمانی مقدم، گلزن پرسپولیس به استقلال در دربی چهل و یکم در سال ۱۳۷۴ درباره خاطرات بازی که حتی گلش منجر به جلوگیری از شکست پرسپولیس نشد، همچنین اوضاع تیم یحیی در آستانه دیدار مقابل استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

به نظر شما پرسپولیس برای دیدار مقابل استقلال تا چه اندازه نیاز به برد دارد؟

صددرصد باید ببرد. چاره ای جز پیروزی برای پرسپولیس وجود ندارد. اگر می‌خواهد قهرمان شود باید برود و برنده از زمین خارج شود. البته شرایط دربی متفاوت است.

چطور؟

این بازی ربطی به جدول و جایگاه تیم ها ندارند. فرقی نمی کند کدام تیم ضعیف تر است یا کدام تیم قوی تر. الان استقلال ۶ امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارد ولی پرسپولیس برای این که در کورس بماند باید برنده شود. البته نباید بی‌گدار به آب زد. کوچکترین اشتباه ممکن است به قیمت از دست رفتن قهرمانی تمام شود. بنابراین ضمن کاهش اشتباهات، باید از کوچکترین موقعیت ها بیشترین استفاده را ببریم.

زمانی که شما فوتبال بازی می کردید شده بود در رده پایین تر از استقلال باشید و به مصاف این تیم بروید؟

فکر می‌کنم شاید فقط یک بار بود و آن هم در دوران سرمربیگری یورگن گده. در سایر اوقات ما همیشه از استقلال بالاتر بودیم و با این تیم دیدار می کردیم.

درباره گلی که در سال ۷۴ به استقلال زدید صحبت کنید؟

ما هم بازی را در عین ناباوری سه بر یک باختیم. دو گل پشت سر هم خوردیم و چون آن روز نیما نکیسا درون دروازه ما بود و اتفاقاً روز خوبش هم نبود نیمه اول هر سه گل را از استقلال خوردیم. ولی در نیمه دوم شرایط کاملاً فرق کرد. البته من هم نبودم.

کجا بودید؟ مگر در آن بازی گل نزدید؟

یعنی در نیمه اول من فیکس نبودم و نیمه دوم آمدم و چهار دقیقه بعد (در دقیقه ۴۹) هم گل زدم. در همه مسابقات قبل از آن فیکس بودم ولی پنجشنبه قبل از دربی امیر عابدینی از خارج به ایران برگشت و یک مرتبه ترکیب تیم ما تغییر کرد. در نیمه دوم بازی یک‌طرفه بود. بهزاد غلامپور با هر جای بدنش شده توپ را از درون دروازه در می‌آورد. البته با یک گل هم زدیم که داور بعداً آفساید اعلام کرد و مشخص شد اشتباه کرده! من پاس دادم و فرشاد زد. اگر آن را می زدیم و بازی ۲-۳ می‌شد قطعاً بازی را می بردیم. استقلال در نیمه دوم فقط زیر توپ می‌زد.

درباره دروازه بانی صحبت کردید. به نظر شما حامد لک شرایط بازی مقابل استقلال را دارد؟

شک نکنید امید همه به حامد لک است. او یکی از بهترین و بزرگترین دروازه‌بانان حال حاضر ایران است. او توانایی هایش را در همین چند سال نشان داده و طبیعی است که او هم دچار اشتباه شود و گل بخورد. همانطور که فورواردها گاهی نمی توانند جلوی دروازه گل بزنند و توپ را به در و دیوار می کوبند دروازه‌بان هم گاهی گل اشتباه می خورد. من قبول ندارم که حامد لک ضعیف است. مطمئنم که او در بازی با استقلال ستاره تیم می‌شود.

با توجه قدرت استقلال در خط دفاع فکر می کنید پرسپولیس بتواند به این تیم گل بزند؟

بعد از جدا شدن آن دو بازیکن از استقلال، ناهماهنگی هایی در خط دفاعی این تیم به چشم می‌خورد. روزبه چشمی بازیکن باهوشی است ولی آن سرعت لازم را برای برگشت ندارد. در مقابل ترابی، امیری و سایر بازیکنان خط جلو به خصوص هافبک‌های رونده پرسپولیس که توانایی عبور از یار مقابل شان را دارند می توانند به خوبی از این خط دفاعی رد شوند و گل بزنند. پرسپولیس در نیمه اول باید کار را تمام کند مثل پرسپولیس دهه ۶۰. البته گفتم کار آسانی نیست.

برد و باخت چه تاثیری در نتایج ادامه مسابقات پرسپولیس دارد؟

باخت که اصلا حرفش را نزنید، شرایط کلی پرسپولیس را به هم می ریزد ولی من مطمئنم می بریم و با این برد چند هدف را نشانه می گیریم. اولاً سه امتیاز را می گیریم و از آنطرف سه امتیاز از دست استقلال می رود. دوم اینکه شرایط روحی خودمان را به شدت بالا می‌بریم که به سود ماست و سوم روحیه استقلال است که تا به حال شکست نخورده را به هم می ریزیم تا در ادامه نتایج شان خراب شود.

کد خبر: 48822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =