بسیاری از باشگاه‌ها ظرفیت حضور در بورس را دارند

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: بسیاری از باشگاه‌های کشورمان ظرفیت حضور در بورس را دارند، به شرطی که شرایط بنگاه اقتصادی بودن آن‌ها محرز شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، احسان اصولی در حاشیه مجمع عمومی هیات فوتبال خراسان رضوی افزود: موضوع اقتصادی بودن باشگاه لازمه ورود آنها به بورس است که برای آن نیاز به زیر ساخت تشکیلاتی است.

وی ادامه داد: بر همین اساس برای درآمدزایی هر کدام از باشگاه‌ها نیاز به ایجاد درآمد از مسیر حق پخش و حق کپی رایت است تا باشگاهها بتوانند تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شوند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال با اشاره به دیدار تیم های ملی ایران و لبنان در تاریخ ۹ فروردین سال آینده گفت: با توجه به زیرساخت های مناسب شهر مشهد، نگاه هیات‌ رئیسه فدراسیون منجر به انتخاب این شهر برای میزبانی این دیدار شد.

او در پاسخ به سوالی در مورد حضور تماشاگران در این دیدار اظهار کرد: حضور علاقه مندان براساس تصمیم ستاد کرونا و در زمان خودش اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس تیم ملی کشورمان برای اولین بار خارج از پایتخت بازی انجام خواهد داد که هدف اصلی نیز شناسایی ظرفیت‌های سطح کشور است و این شهر نیز به دلیل داشتن ورزشگاه به روز امام رضا(ع)، زیرساخت مناسبی هم دارد.

اصولی با اشاره به موضوع درخواست میزبانی جام ملت‌ها افزود: تمرکز زدایی در این موضوع اهمیت دارد زیرا برای میزبانیِ رویدادهای بین‌المللی نیاز به داشتن چند ورزشگاه مناسب به‌طور همزمان است و باید ظرفیت آن در عمل دیده و معرفی شود.

وی گفت: برای این منظور فقط داشتن زمین مناسب ملاک نیست بلکه باید زیرساخت‌های دیگر همچون امکانات رفت و آمد، فرودگاه و هتل وجود داشته باشد که در شهرهای مختلف مانند مشهد، اصفهان، تبریز و اهواز این امکانات فراهم است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: همچنین موضوع ‌کمک داور ویدیویی نیاز به بحث تخصصی دارد که برای آن  کارگروهی تشکیل شده و موضوع را از منظر فنی و اقتصادی بررسی می‌کند تا به یک نقشه‌ راه منتج شود، اما برای دیدار ایران و لبنان چنین الزامی وجود ندارد.

او اعلام کرد: بعد از مطرح شدن این بازی در شهر مشهد و تاییدیه FIFA و AFC  موضوع بلافاصله از سوی سرپرست فدراسیون فوتبال در مکاتبه با استاندار خراسان رضوی صورت گرفت و در عین حال مسوولان مرتبط کشوری و استانی نیز در جریان امر قرار گرفتند.

کد خبر: 48535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =