ساماندهی وضعیت استخدامی و دریافتی کارکنان دولت نیازمند قانون محکم است

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:ساماندهی وضعیت قراردادی و دریافتی کارکنان نیازمند یک قانون محکم است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی روز سه شنبه (۱۷ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در بررسی بخش هزینه ای گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۱ و بررسی تبصره (۱۷) این لایحه، در ادامه پیشنهاد «سید مهدی فرشادان» نماینده سنندج درباره استخدام پرستاران حوزه سلامت گفت: در حوزه قراردادهای کارکنان و میزان دریافتی آنان در سطح کشور بی عدالتی هایی وجود دارد و همه به آن واقف هستیم. این موضوع تنها مربوط به کارکنان یک وزارتخانه نیست بلکه در تمام وزارتخانه ها و دستگاه ها این موضوع دیده می شود.

در ادامه محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از کارمندان به رغم اینکه از نظر تخصص، تحصیلات و اثرگذاری نقش بیشتری دارند، حقوق کمتری دریافت می کنند، اظهار داشت: بارها دیده ایم که یک کارمند رسمی به مراتب حقوق بیشتری از یک کارمند شرکتی دریافت می کند در حالی که هر دو در یک اتاق هستند و کار مشابه ای دارند.

وی با تاکید بر ساماندهی وضعیت قراردادی و دریافتی کارکنان اضافه کرد: ساماندهی این بخش یک موضوع جدی و هم در اولویت دولت و مجلس است. رئیس جمهور هم به سازمان امور استخدامی دستور داده که به این موضوع ورود کند و مجلس نیز طرحی با بیش از ۱۸۰ امضا برای ساماندهی این حوزه در دستور کار دارد.

قالیباف خاطرنشان کرد: ساماندهی وضعیت قراردادی و دریافتی کارکنان نیازمند یک قانون محکم است و مجلس نیز این موضوع را با اولویت دنبال می کند، اما جای آن در لایحه بودجه که یک قانون یک ساله است، نیست.

کد خبر: 48439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =