پیروزی استقلال بر گل‌گهر با ۲ پنالتی/ مجیدی به رکورد قلعه‌نویی رسید

تیم فوتبال استقلال در یک بازی جنجالی و با دو گلی که از ضربه پنالتی به دست آورد برابر گل‌گهر به پیروزی رسید تا ضمن حفظ رکورد شکست ناپذیری، به صدرنشینی در لیگ ادامه بدهد.

به گزارش اتیه‌آنلاین به نقل از  مهر، هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۷:۳۰ امروز شنبه با بازی تیم‌های استقلال و گل گهر ادامه یافت که این مسابقه حساس با نتیجه ۲ بر ۱ به سود استقلال تمام شد. در این بازی که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، «کوین یامگا» (۵+۴۵ و ۸۹ - پنالتی) برای استقلال و مرتضی تبریزی (۵۴) برای گل گهر گلزنی کردند.

استقلال با این برد ۵۱ امتیازی شد تا همچنان بدون باخت در صدر جدول لیگ برتر باشد. گل گهر هم با ۳۲ امتیاز در رده پنجم باقی ماند.

ترکیب استقلال و گل گهر؛ زبیر نیک نفس مسموم شد!

سیدحسین حسینی، محمد دانشگر (۴۶ - سعید مهری)، روزبه چشمی، عارف غلامی، صالح حردانی (۷۰ - وریا غفوری)، مهدی مهدی‌پور، عزیزبک آمانوف (۵۵ - سبحان خاقانی)، جعفر سلمانی، امیرحسین حسین‌زاده (۷۰ - ارسلان مطهری)، کوین یامگا و رودی ژستد (۷۰ - آرمان رمضانی). نفرات استقلال در این مسابقه بودند. با اعلام سایت باشگاه استقلال، زبیر نیک‌نفس به دلیل مسمومیت غذایی، غایب این دیدار بود.

محسن فروزان، آرمین سهرابیان، علیرضا علیزاده، علی اصغر عاشوری (۷۷ - امین قاسمی نژاد)، مهدی تیکدری نژاد (۶۴ - بهنام برزای)، مرتضی تبریزی (۷۶ - رضا شکاری)، میلاد زکی پور (۶۱ - شایان مصلح)، سعید صادقی، محمدرضا خانزاده، امین پورعلی و کی روش استنلی هم برای گل گهر به میدان رفتند.

برتری جنجالی استقلال در نیمه نخست و هدر رفتن پنالتی گل گهر

نخستین موقعیت جدی این بازی در دقیقه ۷ توسط مرتضی تبریزی برای گل گهر ایجاد شد اما ضربه تبریزی که حاصل ضد حمله شاگردان امیر قلعه نویی بود، از بالای دروازه به اوت رفت. استقلال رفته رفته جریان بازی را در دست گرفت. در دقیقه ۱۷، ضد حمله سریع عزیزبک آمانوف و حرکت این بازیکن از زمین استقلال تا محوطه جریمه گل گهر، در نهایت با شوت او و دفع توپ توسط محسن فروزان همراه شد.

در دقیقه ۱۹ اشتباه محمدرضا خانزاده مدافع تراکتور باعث لو رفتن توپ و ایجاد موقعیت برای استقلال شد اما در نهایت رودی ژستد نتوانست این فرصت را به گل تبدیل کند و ضربه او توسط مدافعان حریف دفع شد. بهترین موقعیت برای گل گهر در دقیقه ۴۲ به دست آمد؛ زمانی که بیژن حیدری داور بازی به دلیل برخورد توپ به دست محمد دانشگر، یک پنالتی به سود گل گهر اعلام کرد. سعید صادقی بهترین گلزن گل گهر این پنالتی را به تیرک دروازه زد.

بعد از این پنالتی، فرهاد مجیدی با خانزاده بازیکن گل گهر درگیر شد و با دخالت دیگر بازیکنان و اعضای دو تیم، بازی به جنجال کشیده شد. در حالی که انتظار می‌رفت نیمه نخست با نتیجه تساوی تمام شود، اشتباه محسن فروزان دروازه بان گل گهر در دقیقه ۴۸ باعث اعلام پنالتی به سود استقلال شد. کوین یامگا در دقیقه ۵+۴۵ پشت این پنالتی ایستاد. فروزان ابتدا پنالتی را مهار کرد اما یامگا توپ برگشتی را به گل تبدیل کرد تا نیمه نخست با این گل تمام شود.

نیمه دوم و بازگشت گل گهر با گل تبریزی

در ابتدای نیمه دوم سعید مهری جای محمد دانشگر را گرفت که دچار مصدومیت شده بود تا فرهاد مجیدی یک تعویض اجباری داشته باشد. در ادامه سبحان خاقانی جای آمانوف را گرفت تا استقلال فشار حملاتش را روی دروازه گل گهر بیشتر کند. اولین موقعیت جدی استقلال در دقیقه ۴۸ با اشتباه محسن فروزان نصیب سعید مهری شد اما مهری این موقعیت خوب را از دست داد و فروزان اشتباهش را با مهار توپ جبران کرد.

در ادامه، سعید صادقی با حرکت از سمت دفاع راست استقلال و پاس رو به بیرون، مرتضی تبریزی را صاحب موقعیت کرد. تبریزی پاس صادقی را به صورت سرضرب شوت کرد و موفق شد دروازه استقلال را باز کند.

بازی جذاب دو تیم بعد از تساوی ۱ - ۱ ادامه یافت. استقلال و گل گهر شانس‌های زیادی روی دروازه یکدیگر خلق کردند. ژستد که در این بازی هم فرصت سوزی زیادی داشت، در دقیقه ۶۷ هم شوتی زد که راهی اوت شد.

مجیدی در دقیقه ۷۰ برای تجدید قوای هجومی تیمش مطهری، غفوری و رمضانی را وارد زمین کرد تا دروازه گل گهر را تحت فشار قرار بدهد. قلعه نویی هم که به دنبال پیروزی برابر تیم سابق خود بود، شکاری و قاسمی نژاد را روانه میدان کرد.

پیروزی استقلال بر گل گهر با ۲ پنالتی/مجیدی به رکورد قلعه نویی رسید
لحظه‌ای از درگیری بازیکنان دو تیم در نیمه نخست

جنجال پنالتی دوم استقلال

در دقیقه ۸۵ شوت بازیکنان استقلال در محوطه جریمه گل گهر به دست علیزاده خورد. حیدری داور مسابقه ابتدا این برخورد را پنالتی تشخیص نداد اما با دخالت کمک داور دوم، حیدری رای خود را تغییر داد و پنالتی به سود استقلال اعلام شد. این تصمیم باعث جنجال دوباره در کنار خط شد و اعتراض شدید امیر قلعه نویی سرمربی گل گهر را در پی داشت. در نهایت کوین یامگا در دقیقه ۸۹ برای دومین بار استقلال را از روی نقطه پنالتی پیش انداخت تا استقلال در نهایت برنده این بازی شود.

مجیدی به رکورد قلعه نویی رسید

پیش از این مسابقه، امیر قلعه نویی که سابقه هدایت تیم سپاهان را هم دارد، با ۲۱ بازی بدون باخت در این تیم رکورددار شکست ناپذیری با یک تیم در طول یک فصل بود. فرهاد مجیدی سرمربی استقلال با برد در این بازی، رکورد شکست ناپذیری خود را با این تیم به ۲۱ بازی رساند تا در مقابل تیم امیر قلعه نویی، به آمار این مربی برسد.

پیروزی استقلال بر گل گهر با ۲ پنالتی/مجیدی به رکورد قلعه نویی رسید
عکس یادگاری مجیدی و قلعه نویی قبل از بازی

اخطاری‌های بازی

بیژن حیدری داور این مسابقه در نیمه نخست به روزبه چشمی، سعید مهری، آمانوف، فرهاد و فرزاد مجیدی از استقلال و علیرضا علیزاده، محسن فروزان، شایان مصلح و محمدرضا خانزاده از گل گهر کارت زرد نشان داد. سعید الهویی از گل گهر هم کارت زرد گرفت. فرزاد مجیدی در نیمه دوم با دریافت کارت زرد دوم از روی نیمکت استقلال اخراج شد.

کد خبر: 48345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =