مشکلات استقلال و پرسپولیس با صدا و سیما

رییس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید تمام اسپانسرهای گذشته دو باشگاه پایتخت از این باشگاه‌ها شکایت کرده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از خبرآنلاین؛ حسین قربان زاده، رییس سازمان خصوصی سازی درباره بحث خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در جلسه پیشکسوتان باشگاه استقلال اظهار کرد: متاسفانه این دو باشگاه در سالیان اخیر حیات خلوت دولت‌ها بودند. دولت‌ها با حربه هیات مدیره به دنبال مقاصدشان بودند. این کاملا خلاف جهت منافع حرفه‌ای دو باشگاه بود و فقط کافی است صورت‌های مالی را ببینید و در این صورت‌های مالی مشخص شده است چه بر سر این باشگاه‌ها اتفاق افتاده است.

وی افزود: هیچ قرارداد اسپانسری وجود ندارد که شکایت در آن صورت نگرفته باشد. مدیرعامل بعدی آمده و قرارداد قبلی لغو شده و اسپانسر قبلی شکایت کرده و به حکم قضایی تبدیل شده است. این سیکل پشت سر هم ادامه داشته و همه دیدند که چه مسیر اشتباهی طی شده است. این راه بی بازگشت می‌شود و برخی مسائل اجازه نمی‌دهد آقای درویش و آجرلو تصمیمات لازم را بگیرند و قطعا صدای این اتفاقات دو سال بعد در می‌آید.

او ادامه داد: یک میلیون و ۳۵۹ هزار یورو استراماچونی، ۵۷۸ هزار دلار میلیچ، ۱۱۳ هزار دلار پادوانی و بندهای حساب رسی دیگر بدهکاری‌های باشگاه استقلال هستند. ممکن است یک مدیرعامل بگوید من در آن مقطع راهی نداشتم اما اگر او بداند که همه هواداران و همه مردم بر او نظارت می‌کنند، دیگر امکان ندارد قراردادی ببندد که نتواند افشا کند و به اطلاع مردم برساند.

رییس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: درمان این درد شروع شده است و خیلی‌ها به این مساله رسیده‌اند که چرا یک فردی ۲۰ سال پیش خارج از تراکنش‌های بانکی یک مناسبات مالی انجام داده که هیچ جا ثبت نشده است. ثبت مالی جزو اولین مسائل یک شرکت است و هر کسی باید کارهای مالی را ثبت کند. انضباط مالی باعث مدیریت مالی می‌شود.

قربان زاده اضافه کرد:‌ از ۱۵ اسفند رسانه‌ها را ببنید. قرار است ۳۵۰ میلیارد تومن مشارکت در افزایش سرمایه برای این دو باشگاه اتفاق بیفتد. من می‌دانم با این ده درصد مالکیت و مدیریت منتقل نمی‌شود اما اگر ده درصد به مردم بدهید، دیگر رعایت می‌کنند. در بورس و فرا بورس نداریم که این میزان عرضه اولیه داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید پول ببارد از شرکتی که هواداران میلیونی دارد. اکنون درآمد یک بلاگر لوازم بهداشتی از باشگاه‌های با هواداران ۴۰ میلیونی بیشتر است.  این دو باشگاه نیاز به حمایت ندارند و فقط باید حق‌شان به آن‌ها تعلق بگیرد. حق پخش تلویزیونی از این ۱۰ درصد مشارکت می‌آید و دیگر لازم نیست به دنبال حق پخش باشیم. این ده درصد پاشنه در صدا و سیما را بیچاره می‌کند.

او با بیان این‌که "اگر این کار انجام نشود و این اتفاق نیفتد استعفا می‌دهم" گفت: قطعا ارزش استقلال بسیار بیشتر از این‌هاست اما یک هیات تشکیل شد و بدون ذره‌ای ملاحظه کاری ارزش گذاری کردند. البته سوال من از این هیات این بود که این برند با چه معیارهایی قیمت گذاری شده است. آن‌ها گفتند راهی نداریم جز این‌که نسبت درآمد و برند را رعایت کنیم. روزی که به من گفتند استقلال ۲۷۸۰ میلیارد تومان ارزش دارد، اولین توصیه این بود که در هیات واگذاری باید این ارزش با پرسپولیس برابر شود. این اتفاق را به شخص وزیر ورزش، وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری، رییس اتاق بازرگانی و نمایندگان انتقال دادیم و این ‌ها در جلسه بودند. در تاریخ سابقه ندارد که کسی جلوی وزارت نفت بایستد و بگوید یک روزه هیات مدیره شرکتی مثل شازند برکنار شوند. به دلیل این عدم همکاری و به دلیل این مقاومت‌ها ۵ نفر از اعضای این هیات مدیره شرکتی که ۲۴۰ هزار میلیارد ارزش دارد، یک روزه برکنار شدند.

رییس سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: کارشناس باید با یک منطقی اعداد و ارقام را اعلام کند. کسی که اعتراضی دارد باید اعلام کند و نهایت این رقم می‌رود و دوباره ارزش گذاری می‌شود اما صورت مالی تغییر پیدا نمی‌کند. البته آقای آجرلو می‌گوید من می‌روم ملکی که درباره مالکیتش شک دارید را تصرف فیزیکی می‌کنم و نامه‌اش را به دکتر مخبر می‌زنم و مصوبه هیات دولت را خواهم گرفت. ۱۶ هزار متر علاوه بر کمپ ناصر حجازی و در صورت مالی می‌نشیند. این باعث می‌شود ارزش گذاری ارتقا پیدا کند.

قربان‌زاده در ادامه گفت: روز افزایش سرمایه هر دو باشگاه، ۵۰ درصد سرمایه ثبتیشان مردم مشارکت می‌کنند. هر کس سفارش بدهد سهامدار می‌شود. روز ۱۵ اسفند نماد بسته می‌شود. دیگر از آن به بعد قمیت سهام بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. یک جایی باشگاه اعلام می‌کند من مطالبات ارزی خود را دریافت کردم و این روی ارزش سهام تاثیر میگذارد. این یک جشن ملی است. هر کسی ریگی به کفشش باشد مخالفت می‌کند. این مسیر شفافیت است. دولت از افزایش سرمایه پولی برنمی‌دارد و در باشگاه می‌ماند. با این پول باید فکری به حال زیرساخت شرکت انجام شود تا درآمد عملیاتی حاصل شود. معنی درآمد عملیاتی این است که باشگاه از حق پخش و تبلیغات درآمد داشته باشد. زمین فوتبال برای استقلال و پرسپولیس معدن درآمدزایی است. ش

کد خبر: 47812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =