«سپاهانی» که دیگر «سپاهان» نیست!

تیم سپاهان اصفهان بر خلاف پیش‌بینی‌ها در این فصل از لیگ برتر فوتبال نتوانسته همان سپاهان همیشگی باشد.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران فردا به هفته نوزدهم خود می‌رسد، مسابقاتی که بیش از نیمی از هفته‌های خود را سپری کرده است و دیگر می‌توان اذعان داشت که عیار تیم‌ها خوب و بد مشخص شده است. در این میان و در شرایطی که تیم‌های حاضر در این مسابقات بر اساس انتظاری که از آن‌ها وجود داشت، ظاهر شده‌اند، تنها تیم سپاهان اصفهان است که به افولی واضح دچار شده و نتوانسته است همان سپاهانی باشد که همواره در کورس قهرمانی قرار داشته و به جان رقبایش ترس می‌انداخته. 

عملکرد سپاهان در این فصل از مسابقات لیگ برتر فوتبال سوالات زیادی در ذهن اهالی فوتبال و کارشناسان ایجاد کرده است که چرا زردپوشان سپاهان در این فصل همان سپاهانی که انتظار می‌رود نیستند؟ البته نباید این نکته را نیز فراموش کرد که لیگ امسال جدا از عملکرد تیم سپاهان، آش دهان سوزی نیست و اگر جدال پا به پا و نزدیک سرخابی‌های پایتخت برای حضور در صدر جدول را فاکتور بگیریم، هیچ نکته جذابی در دل خود ندارد. نه کیفیت فنی بالایی در مسابقات حتی حساس‌ترین رقابت‌ها شاهد هستیم نه ستاره تازه ظهور کرده‌ای دیدیم و نه گرما و شور و حرارتی از این فصل لیگ برتر فوتبال نصیبمان شده است. با تمام این تفاسیر اما نمی‌توان از ضعف پررنگ و گل درشت تیم سپاهان اصفهان چشم پوشی کنیم.

تیم سپاهان ابتدای فصل خریدهای خوبی داشت. بازیکنان ارزشمندی به خدمت گرفت و با هدایت محرم نوید کیا وارد لیگ برتر فوتبال شد. در واقع سپاهان در شرایطی پا به لیگ گذاشت که اغلب کارشناسان پیش از آغاز مسابقات اینطوری پیش بینی کرده بودند که سپاهان در کنار پرسپولیس که مدافع عنوان قهرمانی است، مدعی اصلی است. اما چند هفته از لیگ نگذشته، عیان شد که به هیچ وجه خبری از سپاهانی که انتظار می‌رفت نیست و حالا بعد از گذشت 19 هفته از لیگ برتر هرچند سپاهان در رده سوم و بعد از دو تیم استقلال و پرسپولیس ایستاده است، اما اختلاف امتیازش با تیم دوم یعنی پرسپولیس زیاد است و نمی‌توان امیدی داشت که در آینده بتواند خود را به دو مدعی اصلی قهرمانی برساند. سپاهانی که بعد از یک فصل جسورانه با محرم نویدکیا آمده بود با خریدهای خوبش لیگ را فتح کند. شروع خوبی هم داشت ولی در میانه بازی‌ها به یکباره قافیه را باخت و شکست پشت شکست نصیبش شد. 

اگر از حق نگذریم باید اذعان کنیم که سپاهانی‌ها فوتبال زیبایی ارائه می‌دهند اما ایرادات فنی این تیم منجر شده است که به اندازه کافی در نتیجه گیری موفق عمل نکنند. نگاه واقع بینانه به نمایش سپاهان در لیگ امسال این نتیجه را به همراه دارد که نمی‌توان زردپوشان نصف جهان را مدعی قهرمانی قلمداد کرد و شاید تنها تلاش باقیمانده شاگردان محرم نوید کیا کسب سهمیه باشد و بس.

کد خبر: 47587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =