تکلیف میلیاردها تومان در فدراسیون فوتبال چه شد؟

خبرگزاری قوه قضاییه در گزارشی از ابهام در نحوه هزینه کرد پول‌های تزریق شده در فدراسیون فوتبال در زمان مدیریت شهاب عزیزی خادم انتقاد کرد.

به گزارش آتیه آنلاین،  همانطور که پیش‌بینی می‌شد پس از تغییر و تحولات کلان در فدراسیون فوتبال و عزل عزیزی خادم از سوی هیئت رئیسه در ارکان اجرایی فدراسیون فوتبال نیز تغییر و تحولات گسترده‌ای رخ داد و یاران عزیزی خادم که به شکل دسته جمعی پس از انتخاب وی وارد چرخه مدیریت فوتبال شدند از ساختمان فدراسیون خارج شدند تا شاهد کوچ دسته جمعی همراهان خوبان عالم در حوزه فوتبال باشیم!

اما نکته کلیدی و مهمی که نباید به سادگی از کنار آن گذشت و جزو ماموریت‌های کلیدی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در این مقطع است، شفاف سازی در خصوص چگونگی هزینه کرد مدیریت فدراسیون فوتبال در دوره عزیزی خادم است.

مطالبه بزرگ افکارعمومی در این برهه این است که سرپرست فدراسیون فوتبال و اعضای هیئت رئیسه مشخص کنند سرنوشت پول‌های تزریق شده به حوزه فوتبال چه شد؟ در حالی که حجم انبوهی از ملی‌پوشان فوتبال و فوتسال، فوتبال ساحلی، بانوان و دیگر ارکان مرتبط با فدراسیون فوتبال در حال حاضر طلبکار هستند و منتظرند در آستانه تعطیلات نوروز مطالبات معوقه آن‌ها پرداخت شود.

برای علاقمندان به حوزه فوتبال این مساله بسیار مهم است که سرنوشت کمک چند ده میلیاردی دولت گذشته به فدراسیون چه شد؟ مبلغی که بنابر نوشته رسانه‌ها حدود ۵۱ میلیارد تومان بود که از سوی سازمان برنامه و بودجه به فدراسیون فوتبال تعلق گرفت و روشن نشد این پول در کجا هزینه شد و چگونه در چشم بر هم زدنی تمام شد؟

موضوع مهم دیگری که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید بدون تاخیر درباره آن شفاف‌سازی کند، سیستم چگونگی پرداخت پاداش‌ها به ارکان اجرایی و مدیریتی فدراسیون فوتبال است؟ موضوعی که ابهامات بسیار گسترده‌ای را در جامعه به وجود آورده و حرف و حدیث‌های بسیار زیادی در خصوص آن مطرح شد به همین دلیل عزل کنندگان عزیزی خادم باید در اسرع وقت کاری که رئیس سابق فدراسیون انجام نداد را انجام دهند تا نظام شفاف‌سازی به معنای واقعی کلمه به اجرا در بیاید.

رئیس معزول فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با روسای هیئت‌های فوتبال سراسر کشور قبل از برکناری عنوان کرد فدراسیون ورشکسته فوتبال ایران به فدراسیونی ثروتمند تبدیل شده، در حالی که در حال حاضر به گفته سخنگوی فدراسیون فوتبال در یکی از حساب‌های فدراسیون فوتبال تنها سه میلیون تومان و در حساب دیگر ۱۶۰ هزار تومان موجود است. حالا باید به شکل شفاف بررسی شود که دستاورد عزیزی خادم برای فوتبال ایران در حوزه درآمدزایی چه بوده که این ادعای بزرگ و غیرواقعی را نزد روسای هیئت‌های فوتبال سراسر کشور مطرح کرده است؟

از طرفی توقع می‌رود مسئولان فدراسیون فوتبال پس از آنالیز در فهرست هزینه کردهای صورت گرفته در فدراسیون فوتبال در دوره عزیزی خادم، کلیه تخلفات شکل گرفته در حوزه مالی و مدیریتی را به دستگاه‌های ذی صلاح ارائه دهند و با طرح شکایت از مسببان این تخلفات حقوق پایمال شده از بودجه عمومی کشور و بیت المال را پیگیری کنند تا دستگاه قضایی با رسیدگی کامل به این پرونده با متخلفان برخورد قانونی کند تا پول‌های حیف و میل شده در سیستم مدیریت فوتبال به حساب فدراسیون بازگرداننده شود.

اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با شعار قانونمداری دست به عزل عزیزی خادم زدند، به همین دلیل افکارعمومی منتظر است حرکت در این مسیر قانونی در دوران پسا عزل رئیس فدراسیون فوتبال نیز ادامه داشته باشد و با شفاف سازی کامل اهالی فوتبال متوجه شوند زیر پوست فدراسیون در یکسال اخیر چه اتفاقاتی رقم خورده و کارنامه مالی دوستان به چه ترتیبی بوده است.

کد خبر: 47448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =