حمایت هیات رئیسه فدراسیون از اسکوچیچ

سخنگو و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: مشکل «میرشاد ماجدی» برای حضور در فدراسیون فوتبال حل شده و با سازمان بازرسی نیز در این باره جلسه‌ای داشتیم.

به گزارش آتیه آنلاین، «احسان اصولی»در گفت و گوی تلویزیونی با برنامه انتهای الوند از شبکه دوم سیما، اظهار داشت: هیات رییسه از اختیار خود برای عزل موقت «سیدشهاب‌الدین عزیزی خادم» استفاده کرد و مجمع عمومی در جلسه اردیبهشت سال ۱۴۰۱ می‌تواند، این تصمیم هیات مدیره را رد یا قبول کند که البته فضای مجمع، تایید هیات رییسه است.

وی افزود: در ۱۱ ماه اخیر بارها برخی مسایل را به عزیزی خادم گوشزد کردیم و در نخستین جلسه هیات رییسه از او خواستیم روی بودجه تمرکز کند. سال مالی فدراسیون تا ۳۱ تیر است و خواستیم این بودجه به هیات رییسه بیاید و به مجمع برود و وی مکلف بود سر سه ماه مجمع را برگزار کند که این کار را انجام نداد.

اصولی خاطرنشان کرد: قصد داشتیم بودجه به تصویب برسد تا فعالیت‌ها و برنامه‌ها در چارچوب بودجه باشد و معیار مشخصی وجود داشته باشد اما اتفاقی رخ نداد. هیات رییسه براساس اساسنامه، بالاترین رکن اجرایی فدراسیون است و مسوولیت همه مسائل در فدراسیون متوجه هیات رییسه و رییس فدراسیون است اما تصمیم‌ها، دریافت‌ها و پرداخت‌هایی بود که از آن بی‌اطلاع بودیم.

سخنگو و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: می‌گفتند فدراسیونی را تحویل گرفتیم که چای خشک نداشت و آنرا ثروتمند کردیم اما وقتی حساب‌ها را چک کردیم دیدیم در یک حساب ۱۶۰ هزار تومان و در حساب دیگر ۳ میلیون بود. یکی از دلایل جمع‌بندی (عزل موقت عزیزی خادم) این بود که صداقت و شفافیت در گفتار و عمل دیده نمی‌شد. نباید در هیچ چیزی دچار افراط شد عزیزی خادم تلاش خود را کرد اما مسیری که رفت اشتباه بود. 

وی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در هیات رئیسه اعتراض داشتیم این بود که فدراسیون باید بیشترین تعامل را با ظرفیت‌های داخلی داشته باشد اما متاسفانه کسی که منصوب فدراسیون بود در یک برنامه با چه الفاظی با نمایندگان مجلس برخورد کرد. اخیرا جلسه ای با نمایندگان مجلس داشتیم و فضای همراهی و کمک از سوی مجلس و دولت ایجاد شد. مقرر شد بخشی از هزینه‌ها برای اعزام تیم ملی به کره‌جنوبی پوشش داده شود.

اصولی توضیح داد: اساسنامه باید تا ۱۰ اسفند ارائه شود و با فیفا هم باید مذاکره کنیم تا زمان بیشتری بگیریم و ساختارهای حقوقی کشور را برای فیفا توضیح دهیم. خطر تعلیق جدی است اما این موضوع را حل می‌کنیم. «شیخ سلمان» رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا با «میرشاد ماجدی» سرپرست فدراسیون تماس گرفت و تصمیم ما را تایید کرد. باید با ای اف سی ارتباط بگیریم و متاسفانه این ارتباط مخدوش شده بود.

وی افزود: قالب فعالیت میرشاد ماجدی براساس تشکلات اداری دولتی است و حضور وی در فدراسیون مشکلی ندارد و با سازمان بازرسی نیز جلسه ای در این باره داشتیم. دیروز شنیدم که مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی استعفا داده و البته مکتوب در این باره چیزی را ندیدم. امروز و فردا در این باره تصمیم می‌گیریم.

سخنگو و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: قرار بود فدراسیون چابک‌سازی شود اما نزدیک ۷۰ درصد افزایش نفرات داشتیم. 

اصولی گفت: یکی از ایرادات بزرگ که بارها به عزیزی خادم تذکر دادیم مربیان تیم ملی بود. مهدی مهدوی کیا، وحید شمسایی، صانعی، فروزان سلیمانی (سرمربی تیم ملی فوتسال زنان) مشکل قراردادی داشتند، در حالی که کار خود را آغاز کردند اما قرارداد نداشتند. با مهدی مهدوی کیا صحبت کردیم و درخواست کرده قرارداد را ببیند و نظر نهایی خود را اعلام کند. تصمیم نهایی با مهدی مهدوی کیا است.

وی درباره ماندن اسکوچیچ در تیم ملی نیز افزود: تیمی که نتایج درخشان گرفته مورد حمایت هیات رئیسه و فدراسیون است و امیدوارم ۲ بازی پیش رو را در مقدماتی جام جهانی را هم ببریم.

کد خبر: 47391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =