شائبه غیر قانونی بودن سرپرستی ماجدی

بعد از گذشت چهار روز از سرپرستی ماجدی، مشکل جدیدی فعالیت او را در فدراسیون فوتبال زیر سوال برده است.

به گزارش آتیه آنلاین، ماجراهای عجیب و غریب فدراسیون فوتبال تمامی ندارد. بعد از برکناری موقت عزیزی خادم از ریاست این فدراسیون، میرشاد ماجدی سرپرست موقت شد اما حالا یک ماده قانونی صلاحیت سرپرست جدید را هم زیر سوال برده است.

بر اساس قانون دیوان عدالت اداری کارمندان رسمی دولت نمی‌توانند به طور همزمان در مجموعه‌ای مانند فدراسیون فوتبال - که یک سازمان غیردولتی محسوب می‌شود -  فعالیت کنند. از طرفی دیوان عدالت اداری در شهریور امسال در رای وحدت رویه دیگری جواز ماموریت کارمندان دولت در موسسات غیر دولتی را ابطال و اعلام کرد که «اطلاق ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی تبصره (۲) ماده ۲۱ و ماده ۱۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری در مواردی که اعزام به مأموریت به سازمانها و موسسات خصوصی خارج از تعریف موسسه یا نهاد عمومی غیردولتی را تجویز کرده، خلاف قانون و خارج از حدود اختیار است و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود.»

طبق اطلاعات موجود، میرشاد ماجدی کارمند اداره مخابرات استان تهران است و از این شرکت دستمزد می‌گیرد و طبق ماده‌های قانونی فوق، او نمی‌تواند در فدراسیون فوتبال فعالیتی داشته باشد و حتی حضورش در هیات رئیسه این فدراسیون هم غیرمجاز است.

احسان اصولی، سخنگو و عصو هیات رییسه در گفت‌وگو با بهش ورزشی رادیو جوان درباره این مسئله گفت: این یک بحث حقوقی است که تازه مطرح شده و روی آن اشرافی ندارم اما با گفت‌وگوهایی که در همین چند ساعت با دوستان بعد از طرح این مطلب داشتم، باید خدمتتان عرض کنم آن رای دیوان عدالت برای یک پرونده خاص و فرد خاص بوده و دادخواست فرد خاصی بوده است و موضوعیت آن با تمام شغل‌های فدراسیون فوتبال کمی جای اشکال و بحث دارد.

این عضو هیات رئیسه اضافه کرد: قطعا این موضوع را بررسی خواهیم کرد. همانطور که گفتم تازه طرح موضوع شده و چون اطلاعات کافی حقوقی در این زمینه ندارم، این موضوع را بررسی خواهیم کرد. با احمدرضا براتی، دوست خوبمان در هیات رییسه که از وکلای ورزشی برجسته هستند، بررسی خواهیم کرد و به اطلاع مردم می رسانیم.

از سخنان سخنگوی فدراسیون فوتبال بر می‌آید که او و همکارانش در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب سرپرست این فدراسیون، توجهی به این ماده قانونی نداشته‌اند و چه بسا در صورت تایید این مساله، ماجدی در کمتر از چند هفته، از فدراسیون فوتبال جدا شود!

کد خبر: 47303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =