عزیزی خادم در صورت تخلف باید عزل شود

رییس سابق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک می‌گوید، اگر رییس فدراسیون فوتبال مرتکب تخلف شده، بر اساس قانون باید عزل شود و نباید در این باره از اجرای صحیح قانون دریغ کرد.

مصطفی هاشمی‌طبا در رابطه با درخواست عزل رییس فدراسیون فوتبال از سو اعضای هیات رییسه این فدراسیون به دلایل مختلف اعم نبود شفافیت‌های مالی و عدم اطلاع اعضای هیات رییسه از برخی تصمیمات اتخاذ شده در فدراسیون فوتبال از سوی شهاب الدین عزیزی خادم، اظهار کرد: حتی اگر یک روز تا جام جهانی فوتبال باقی مانده باشد نباید مصلحت اندیشی کرد. آنچه باید ملاک عمل قرار گیرد، قانون است.

وی ادامه داد: متاسفانه کشور ما قربانی مصلحت اندیشی‌ها شده و قانون نادیده گرفته می‌شود، آنچه در فدراسیون فوتبال نیز باید مدنظر قرار گیرد و به آن توجه شود قانون است و نباید از اجرای آن دریغ کرد.

رییس سابق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه نباید قانون دور زده شود، تاکید کرد: اگر رییس فدراسیون فوتبال مرتکب تخلفی شده است که طبق اساسنامه و قانون هیات رییسه می‌تواند وی را عزل کند، باید این مسئله مدنظر قرار گیرد.

هاشمی طبا ادامه داد: اگر در اجرای قانون مصلحت اندیشی کنیم این مسئله جای اشکال دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در قانون تجارت هیات مدیره از سوی مجمع تعیین می شود و هیات مدیره نیز مدیرعامل را تعیین می کند تا به عنوان کارگزار هیات مدیره فعالیت کند، اظهار کرد: در مدل فدراسیون‌ها، مدیرعامل کارگزار مجمع است و این مسئله با قانون تجارت مطابقت ندارد.

رییس سابق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک در رابطه با اینکه برخی اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال به دلیل بی اطلاعی از برخی تصمیمات و اقدامات صورت گرفته از سوی رییس فدراسیون فوتبال خواستار عزل وی شده‌اند، تصریح کرد: تمامی مسائل از سوی رییس فدراسیون باید در هیات رییسه مطرح شود و اگر اتفاقی غیر از این رخ داده جای اشکال وجود دارد.

 بنا به درخواست ۵ نفر از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال به منظور عزل موقت شهاب الدین عزیزی خادم، جلسه هیات رییسه ۲۸ بهمن ماه در این راستا برگزار می شود.

کد خبر: 46689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =