افشاگری جنجالی «فتح‌الله‌زاده» درباره اطرافیان عزیزی خادم

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با اشاره به روند احتمالی تغییرات مدیریتی در فدراسیون فوتبال می‌گوید، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال باید نسبت به آینده فوتبال کشور تصمیم درست و قاطعانه‌ای بگیرد.

به گزارش آتیه آنلاین، علی فتح‌الله زاده مدیرعامل اسبق استقلال ، درباره شرایط این روزهای فدراسیون فوتبال و حواشی مدیریتی‌ای که در این مدت بر سر احتمال عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم پیش آمده است، اظهار کرد: شما به عنوان کسی که فوتبال را پیگیری می‌کنید، در این یک سال گذشته، به غیر از صعود تیم ملی به جام جهانی، حس خوبی از مسائل فوتبال ایران دریافت کردید؟ ما نسبت به این مسائل فوتبالی و این اتفاقات، نگاه خوبی نداریم چون متاسفانه آدم‌هایی که فوتبالی هستند مثل علی دایی، محمد دادکان و محمد عابدینی کنار رفته‌اند.

او ادامه داد: آن شبی که قرار شده بود ریاست فدراسیون فوتبال انتخابی باشد، من به برنامه نود رفتم و آقای فردوسی‌پور از من در این رابطه سوال کرد و من هم جواب دادم که این پدیده انتخابات نیست، یک انتصابات خفیف است. وقتی من برنامه‌ها را در انتخابات اخیر فدراسیون دیدم، احساس کردم این روند انتخابات نیست و انتصابات خفیف است. این نکته را باید بگویم که با ۴۰ نفر نمی‌شود انتخابات انجام داد. برخی‌ها سوار موج می‌شوند و پول‌های خوبی خرج می‌کنند و آدم‌ها را می‌خرند. باید مثل کشورهای پیشرفته، مجمع به ۲۰۰ نفر تبدیل شود. باید افراد باتجربه مدیریتی فوتبال عضو مجمع شوند. همچنین باید بازیکنان و پیشکسوت‌های بیشتری در کار دخیل شوند. کسانی که در فدراسیون فوتبال ریاست کردند، تجربه‌های زیادی دارند و آن‌ها هم باید عضو مجمع شوند. ما از پتانسیل موجود استفاده نکردم.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال افزود: این‌طور رای گرفتن فوتبال ما را نابود می‌کند. با برپا، برجا نمی‌توان فوتبال را اداره کرد. در حال حاضر هیات رئیسه فدراسیون فوتبال قدرت زیادی دارد و می‌تواند مساله‌ای را به رئیس فدارسیون فوتبال ابلاغ کند تا آن مساله اجرا شود. من روند خوبی را برای فوتبال نمی‌بینم و این خیلی بد است، نگذارند فوتبالی‌ها به فضای فوتبال ما بیایند. الان برخی افراد به فدراسیون می‌آیند که ظاهرا هیچ پستی در فدارسیون ندارند اما پاداش‌های ۳۰ میلیونی می‌گیرند. آیا هیچ حساب و کتابی وجود ندارد؟ امیدوارم به زودی با تدبیر اهالی فوتبال و هیات رئیسه اتفاقات بهتری رقم بخورد.

فتح الله زاده درباره عملکرد شهاب‌الدین عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال گفت:‌ من بی‌پرده صحبت می‌کنم. وقتی یک عده‌ای آقای عزیزی خادم را رئیس فدراسیون فوتبال می‌کنند، بعدا از او باج می‌خواهند. آن‌ها هر چیزی که می‌گویند را باید عزیزی خادم انجام دهد. ما ۳-۲ پدرخوانده فوتبال در برخی رسانه‌ها داریم که همه چیز را می‌خواهند مال خود کنند. الان ما یک بچه‌ای می‌بینیم که ۲۰ تا آپارتمان دارد و هیچ‌کسی نمی‌پرسد که این آپارتمان‌ها از کجا آمده است. آدم‌هایی مثل ما را امثال این آدم‌ها از فوتبال دور می‌کنند و می‌آیند به عزیزی خادم وعده می‌دهند که ما از تو حمایت می‌کنیم و این درحالی است که نمی‌توانند خودشان را جمع کنند. وقتی که ما اینقدر ذلیل می‌شویم، هم خودمان هم فوتبال خود را نابود می‌کنیم.

او در ادامه درباره بیانیه تند کمیته اخلاق در حمایت از عزیزی خادم و تقابل کمیته اخلاق و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: به نظر من اگر هیات رئیسه فدراسیون فوتبال قاطع باشد و شجاعانه تصمیم بگیرد، قادر به انجام همه کارها هستند چون همه ارکان فدراسیون فوتبال زیر هیات رئیسه است.

فتح‌الله زاده در پایان گفت: ۲ جریان به فوتبال ما آسیب جبران ناپذیری می‌زند. بحث اول لابی‌گری سیاسیون است. برخی از این افراد با فشارهایی که وزارت وارد می‌کند و افراد مختلف را می‌خواهند به ریاست باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها دربیاورند در صدد تاثیرگذاری روی فضای موجود هستند. تا زمانی که این فشارها باشد، فوتبال و ورزش ما روزگار بهتر از این نخواهد داشت. این آقایان بهتر است به کارهای سیاسی خودشان بچسبند. مساله دوم افرادی هستند که پول دارند و پول خودشان می‌آیند رای جمع می‌کنند. باید این ۲ مورد به دست افراد پاک‌دست مدیریت شود و امیدوارم با وقوع این اتفاقات نجات پیدا کند.

کد خبر: 46682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =