۶۰۰ هزار دُز واکسن در لرستان ذخیره شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه برای مقابله با سویه جدید کرونا در اوج آمادگی هستیم، گفت: انتظار داریم مردم ضمن رعایت پروتکل‌ها، برای تزریق واکسن خود اقدام کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، بهرام دلفان شامگاه دوشنبه در سخنانی با اشاره به اینکه آخرین آمار روزانه ابتلای به کرونا در استان ۸۱۰ مورد بوده است، اظهار داشت: البته نمونه‌ها بیش از این است چون ممکن است خیلی از افراد برای تست به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

مرگ و میرهای ناشی از امیکرون چند روز دیگر خودش را نشان می‌دهد

وی با بیان اینکه در آخرین آمار روزانه یک نفر فوتی بر اثر ابتلاء به کرونا داشته‌ایم، تصریح کرد: البته مرگ و میرها چند روز بعد خودش را نشان می‌دهد و روزهای بعد را باید ملاک قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: ۸۸ درصد جمعیت هدف در لرستان نوبت اول واکسن، ۷۷ درصد نوبت دوم و ۲۶.۵ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دلفان افزود: این آمار قابل قبول است اما انتظار داریم مردم به خصوص برای تزریق نوبت سوم واکسن خود بیایند، چراکه در کاهش ابتلاء و مرگ و میر نقش بسزایی دارد.

برای مقابله با کرونا در اوج آمادگی هستیم

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با پیک کرونا در اوج آمادگی به سر می بریم، اظهار داشت: همکاران ما کارآمدتر شده‌اند و تجربه دارند و مراکز درمانی هم مجهز هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه سویه امیکرون ماندگاری و سرایتش بیشتر است، تصریح کرد: به همین دلیل ممکن است هرکسی در اطرافش افرادی را ببیند که مبتلا شده است؛ علائم ابتلای به این سویه هم شبیه سرما خوردگی است و به همین دلیل ممکن است افراد ابتلای به کرونا را جدی نگیرند.

مردم توجه داشته باشند که علائم خفیف ابتلاء به امیکرون باعث نشود گول بخوریم و بقیه را آلوده کنیم

دلفان با تاکید بر اینکه مردم توجه داشته باشند که علائم خفیف باعث نشود گول بخوریم و بقیه را آلوده کنیم، افزود: در سویه اومیکرون افراد کمتر بستری می‌شوند و مرگ و میر هم کمتر است، اما به دلیل تعداد بالای بیماران سیستم‌های بهداشتی درمانی درگیر می‌شوند؛ همچنین ابتلای به این سویه از کرونا در کودکان بیشتر است و ۲۰ درصد مبتلایان را کودکان شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: در ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم گرفتیم در شهر قرمز مدارس را تعطیل کنیم و در شهرهای نارنجی هم مدارس ابتدایی و مهد کودک‌ها تعطیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و واکسیناسیون سه راه مقابله با کرونا است، اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند کسانی که دُز سوم واکسن خود را زده‌اند یا مبتلا نشده‌اند یا اگر شده‌اند علائم خفیف بوده است، این تأثیر را دیده‌ایم و توصیه می‌کنیم افراد حتماً واکسن بزنند.

دلفان با تاکید بر فوریت مسئله دوری از تجمعات افزود: مطابق الگوی سویه امیکرون در سایر کشورها، ابتلاء سریع است و بعد از یک ماه فروکش می‌کند و اگر این مدل را ملاک قرار دهیم سه تا چهار هفته دیگر این وضعیت را داریم، لذا در این مدت باید رعایت پروتکل‌ها را داشته باشیم تا از این بحران عبور کنیم.

اگر مردم رعایت کنند تا یک ماه دیگر از شر سویه «امیکرون» رها می‌شویم

وی با اشاره به اینکه این سویه از کرونا توسط کشورهای دیگر تجربه شده و براساس این تجربه می‌توانیم بگوییم اگر مردم رعایت کنند تا یک ماه دیگر از شر سویه امیکرون رها می‌شویم و فروکش می‌کند، گفت: مشخص نیست بعد از این هم سویه دیگری بیاید یا نه، لذا از مردم می‌خواهیم واکسن بزنند و بدن خود را ایمن نگه دارند.

۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دُز واکسن در استان ذخیره شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در گفتگوی ویژه خبری سخن می‌گفت؛ با بیان اینکه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دُز واکسن در استان ذخیره شده است، گفت: انواع واکسن‌های موجود در کشور را در استان هم داریم و از این نظر کمبودی نداریم و مردم از هر نوع واکسنی که بخواهند می‌توانند استفاده کنند.

کد خبر: 46243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =