روند افزایشی ابتلاء و بستری کرونا در لرستان

استاندار لرستان با اشاره به افزایش آمار ابتلاء و بستری کرونا در این استان گفت: روند رو به افزایش این بیماری به منزله هشدار احتمال وقوع شرایط بحرانی است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، فرهاد زیویار شامگاه شنبه در سخنانی گفت: جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با پیگیری آخرین وضعیت استان‌ها به لحاظ شیوع بیماری، واکسیناسیون، آمار ابتلاء، بستری و مرگ بر اثر کرونا امروز برگزار شد.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا موسوم به اُمیکرون، شرایط در کشور و به تبع آن در لرستان چندان مطلوب نیست و آمار مبتلایان و بستری‌ها در حال افزایش است.

استاندار لرستان افزود: اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند در آینده با مشکلاتی از قبیل کمبود امکانات و تخت برای مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها مواجه خواهیم بود و با این روند طی دو هفته آینده وضعیت استان به لحاظ امکانات درمانی کاملاً با مشکل روبرو خواهد شد.

زیویار با اشاره به اینکه روند رو به افزایش بیماری در استان به منزله هشدار احتمال بحران است، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن جشن‌های ماه رجب و شعبان از هم استانی‌ها می‌خواهیم از حضور در تجمعات خودداری کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط کنترل شود و از وقوع مشکلاتی که منجر به تعطیلی اصناف و مشاغل بویژه در ایام پایانی سال می‌شود، جلوگیری به عمل آید.

استاندار لرستان یادآور شد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی، عمده مرگ بر اثر کرونا در استان از میان افراد سالمند، بیماران زمینه‌ای و واکسن نزده‌ها گزارش شده که این موضوع نشان دهنده ضرورت رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی توسط این دسته از افراد است.

زیویار افزود: در خصوص مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه منتظر اعلام ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در خصوص چگونگی برگزاری این مراسم هستیم و در رابطه با مراسم اعتکاف نیز حضور در آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با لحاظ تزریق دو نوبت واکسن و تست pcr تا ۴۸ ساعت قبل مراسم، برای افراد در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: 45952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =