وجود بیش از ۳ هزار تخت بیمارستانی فعال در لرستان

 معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در مجموع سه هزار و ۶۷ تخت فعال بیمارستانی در استان وجود دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، صالح آزاد بخت با اشاره به بحث سطح بندی ارائه خدمات سلامت در استان اظهار داشت: با توجه به تدوین کتاب خدمات جامع سطح بندی سلامت و چشم انداز افق ۱۴۰۴، باید زیر ساخت‌های بیمارستانی تغییر کند و با توجه به نوع ساختار، بحث استقلال بیمارستان‌ها، نسخه نویسی و الکترونیک کردن نسخ پزشکی و تربیت نیروی متخصص که مطرح است، باید گام‌های مهمی در این راستا برداشته شود.

وی با اشاره به تخت‌های فعال بیمارستانی در لرستان گفت: در مجموع سه هزار و ۶۷ تخت فعال در استان وجود دارد که از این تعداد، دو هزار و ۵۰۰ تخت دانشگاهی و بیش از ۵۰۰ تخت غیر دانشگاهی وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان داشت: بر اساس شاخص‌های کشوری به ازای هر هزار نفر، ۱.۷ دهم درصد تخت بیمارستانی وجود دارد، این عدد در استان صدق می‌کند، اما مشکل در نوع توزیع تخت‌های بیمارستانی است.

آزاد بخت با اشاره به بحث متخصصین و تخت‌های فعال در بخش‌های ویژه گفت: در کل ۴۶۵ پزشک متخصص و ۵۰ پزشک فوق تخصص در بیمارستان‌های استان وجود دارد و با توجه به استانداردها که ۴۰ به ۱۰۰ هزار نفر بوده، این عدد در استان ۲۸ است.

کد خبر: 45400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =