تجربیات کرونایی سازمان تامین اجتماعی به «ایسا» ارسال شد

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: «تجربیات تامین اجتماعی در کرونا» به انگلیسی ترجمه شد و در اختیار اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA) قرار گرفت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حامد فروزان در دومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی و علمی اداره کل امور بین‌الملل با موضوع «معرفی اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی؛ چالش ها و فرصت ها»، سازمان تامین اجتماعی را یک سازمان را هبردی در مجموعه وزارتخانه عنوان کرد و گفت: این سازمان توانسته در حوزه بین‌الملل به ویژه در رابطه با اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی  بسیار موفق ظاهر شود.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عضویت در هیات رئیسه و چهار کمیسیون از ۱۳ کمیسیون فنی این اتحادیه را از جمله مظاهر این موفقیت برشمرد و افزود: در راستای اهداف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر مشارکت فعال در سازمان‌های بین‌المللی ضروری است.

وی انتظارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از سازمان تامین اجتماعی، ایجاد حلقه واسط میان حوزه‌های مختلف وزارتخانه و اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی به منظور استفاده از تجربیات موفق این اتحادیه در بخش‌های مختلف و انتقال تجربیات موفق جمهوری اسلامی ایران در این حوزه ها به اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی دانست.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۱۰۷ اقدام سازمان تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران را در بحران کرونا از جمله عملکردهایی عنوان کرد که مورد توجه اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی قرار گرفت.

فروزان گفت: این اقدامات با زحمات همکاران سازمان تامین اجتماعی با عنوان «تجربیات تامین اجتماعی در کرونا» به انگلیسی ترجمه و در اختیار اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی  قرار گرفت.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ۱۶۹ طرح منطقه‌ای ثبت شده از طرف اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی اشاره کرد که ۴۲ طرح یعنی ۲۵ درصد از تمامی این طرح‌ها از طرف سازمان تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران ارائه و ثبت شده است.

وی تاکید کرد: تجربیات موفق سازمان تامین اجتماعی باید در اختیار مردم قرار گیرد.

در این نشست محبوبه افسری رییس اداره توسعه روابط بین الملل سازمان تامین اجتماعی درباره مزایای عضویت در اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی گفت: مشارکت در راهبری اتحادیه جهانی تامین اجتماعی، پیوستن به شبکه جهانی متخصصین حوزه تامین اجتماعی، ارتقا سطح خدمات تامین اجتماعی، دستیابی به استانداردهای بین‌المللی رهنمودهای ایسا و تجربیات خوب در حوزه های کارکردی و تخصصی تامین اجتماعی، تسهیل ظرفیت سازی و توانمندسازی کارکنان، استفاده بهینه از فرصت های آموزشی و ... دانست.

وی برنامه فعالیت ها را شامل بررسی چالش‌های جهانی و منطقه‌ای و ارائه راه حل های نوآورانه، دیده‌بان اقتصاد دیجیتال، اولویت‌های قاره‌ای تامین اجتماعی، پایش اقدامات جهانی در دوره همه گیری ویروس کرونا و برگزاری رویدادهای منطقه ای و بین المللی دانست.

کد خبر: 44807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =