آغاز پرداخت تسهیلات بدون ضامن به بازنشستگان

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور در دیدار با مدیران عاملان بانک مبنی بر تسهیل در پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب پذیر بدون ضامن، اکنون این تسهیلات به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، «اسماعیل لله گانی» اظهار داشت: در پی دستور آیت الله رئیسی اکنون تسهیلات به صورت غیرحضوری، افزایش سقف و بدون ضامن در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین وزیر اقتصاد نیز اعلام کردند که تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن انجام شود که این امر در بانک رفاه کارگران عملیاتی شده است و برای متقاضیان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به استرداد مازاد نرخ سود تسهیلات گیرنده به افراد گفت: اگر بانک‌ها بالاتر از نرخ مصوب گرفته باشند باید به مشتریان بازگردانند که در این زمینه نیز به همه شعب ابلاغ کرده‌ایم که باید نرخ‌های مصوب اعلامی از سوی بانک مرکزی رعایت شود.

رییس‌جمهور ۲۷ دی ماه، در نشستی صریح با مدیران ارشد نظام بانکی پنج دستور ویژه برای اصلاح رویه بانک‌ها در جهت تسهیل امور مردم صادر کرد.

بازنگری در نظامات و مقررات بانکی به نفع مردم و اجرای عدالت از جمله دستورات رییس‌جمهور به مدیران ارشد بانکی بود که از آنها خواست حداکثر تا پایان سال کارگروهی به‌منظور بازنگری در نظامات و مقررات بانکی توسط بانک مرکزی تشکیل شود و اعلام نتیجه کند.

سخت‌گیری بر بدحساب‌های حرفه‌ای، تسهیل پرداخت وام به مردم و اعتبارسنجی در ارائه تسهیلات خُرد به آنها به‌جای وثیقه و ضامن، واگذاری بنگاه‌های تولیدی تملیک شده توسط بانک‌ها و راه‌اندازی یا واگذاری سریع واحدهای تملک شده تولیدی از دیگر فرامین رییس‌جمهور در این نشست بود.

رئیسی همچنین به مدیران بانک‌ها تأکید کرد به بدهکاران بدحساب میدان ندهند و اسامی آنها را منتشر و دست‌شان را از منافع عمومی قطع کنند.

کد خبر: 44806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =