وزیر کار در حوزه اشتغال صاحب ایده است

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر کار در حوزه اشتغال صاحب ایده است، گفت: ایجاد اشتغال یک زنجیره است و در این زنجیره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دارا بودن مهم‌ترین وظیفه، بتواند مغز متفکر این حوزه باشد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه محمدبیگی اظهار داشت: مولفه‌های اشتغال بسیار زیاد و چند وجهی هستند؛ این روند از سازمان برنامه بودجه و برنامه‌های سالیانه دولت شروع می‌شود و در نهایت به بنگاه‌های کاریابی، تشکیل تعاونی‌ها، شرکت‌ها وحضور افراد کار در محل کار و غیره ختم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اداره ساختار سالخورده قبلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گاهی اوقات سوگیری‌هایی وجود داشت، خاطرنشان‌کرد: به‌طور قطع تغییر در این محیط با سختی‌هایی همراه است و حضور یک وزیر جوان برای این وزارتخانه خیلی مفید است که البته می‌تواند برخی مواقع حاشیه ساز هم بشود، بر این اساس ضمن نیازمندی به سرعت عمل، نیاز به دقت عمل و فریندهای موشکافانه هم وجود دارد.

این عضو کمیسیون بهداشت تاکید کرد: تغییر رویه شرکت‌های شستا مطالبه نمایندگان مجلس است و باید مدیریت‌ها شفاف و گزارش آن به صورت ویژه به مردم داده شود.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه مردم داری و مردم‌مداری باید سرلوحه وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد، گفت:  اصلاح ساختاری که وزیر شروع کرده، خوب است و انتظار داریم این کار با مشورت کارشناسان و صاحبان ایده صورت بگیرد و امیدواریم وزیر جوان با سرعت بیشتری مطالبات مردم را براورده کند.

وی تصریح کرد : به‌طور قطع تغییر سیستم سخت است و این چالش و مدیریت آن با خردمندی و استفاده از نیروهای اندیشه‌ورز می‌تواند قابل انجام باشد.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بزرگترین پوشش‌دهی بیمه‌ای کشور را بر عهده دارد، گفت: حوزه بازنشستگان، شرکت‌های شستا، فعالیت های بهزیستی و غیره وظایف متعددی بر عهده این وزارتخانه قرار دارده که این سختی کار را زیاد می‌کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: دیده‌شدن مطالبات قشر کارگر، روند اجرایی درست صندوق‌ها، انجام مطالبات حوزه بهزیستی و اجرای قانون حمایت از معلولان و توانمند سازی واقعی زنان سرپرست خانوار از فرایندهایی است که باید انجام شود.

وی افزود: تغییر زیست بوم فضای کسب و کار که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه صاحب ایده است نیز برای ما مورد انتظار است.

محمدبیگی با بیان اینکه فعالیت‌هایی که در وزارت تعاون شروع شده جای تقدیر دارد، گفت: در حوزه فنی و حرفه‌ای مطالبات زیادی داریم، فنی و حرفه‌ای باید به سمت تخصص شدن، دانش بنیان شدن و حرکت‌های نو برود که بتوانیم در زیست بوم اشتغال با سرعت بالایی همگام با جامعه جهانی حرکت کنیم.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: عدالت در دسترسی به منابع را نیازمند برنامه‌ریزی دقیق دانست و خاطر نشان کرد: در حوزه سلامت با توجه به اینکه جمعیت بالایی از کشور بیمه تامین اجتماعی را دارند انتظار داریم مراکز درمانگاهی و بیمارستانی ویژه تامین اجتماعی در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف شکل بگیرد و یک مراکز رایگان ارائه خدمات سلامت برای مردم ایجاد شود.

وی گفت: تصویب هزینه ۹۰ درصدی بیمه زوجین نابارور در شورای عالی بیمه سلامت کار بسیار خوبی بوده و سازمان تامین اجتماعی جلساتی در این زمینه داشته و امیدوارم هرچه زودتر این فرایند و دستورالعمل‌ها اجرایی شود و زوجین نابارور بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر: 44805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =