تقویت ساختار آموزش سلامت و تحول در برنامه‌های آموزشی

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم بزرگداشت روز جهانی آموزش، بر تحول، توانمندسازی و تقویت ساختار آموزش سلامت تاکید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر کمال حیدری ضمن تبریک این روز به همکاران آموزش و ارتقای سلامت در کل کشور با اشاره به شعار روز جهانی آموزش «تحول آموزش، تولد آینده‌ای سبز» گفت: همزمانی میلاد مادر رئوف و هدف خلقت حضرت صدیقه کبری سلام‌الله علیها و روز جهانی آموزش یادآور این نکته است که به شکرانه وجود مبارک ایشان باید هرآنچه می‌توانیم در توانمندسازی جامعه به‌ویژه بانوان تلاش کنیم و نگاه ویژه به سواد سلامت بانوان جامعه به عنوان انتقال دهندگان مهم فرهنگ سلامت و موثر در ارتقای سلامت جامعه داشته باشیم.

وی افزود: موضوع مهم دیگر در این روز  توجه به اهمیت مشارکت مردم و جامعه برای دستیابی به اهداف راهبردی سلامت کشور و همچنین تاکید بر جایگاه بنیادین سواد سلامت پایه و آموزش همگانی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از همکاران پرتلاش و فداکارم در گروه آموزش دانشگاه‌ها که در ماه‌های گذشته کمر همت به توانمندسازی جامعه و افزایش دانش مردم بستند تشکر می‌کنم و از آنها می‌خواهم به دستاوردهای فعلی قانع نباشند و در مورد مدیریت شایعات و تقویت سواد رسانه‌ای و سواد دیجیتال مردم به‌صورت جهادگونه بکوشند.

 ضرورت تحول در برنامه‌های آموزش سلامت

حیدری افزود: تحول در برنامه‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های دیجیتال و حمایت از برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی و تقویت ساختار و زیرساخت لازم برای آموزش از مهمترین دغدغه‌های مسئولان وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: ضرورت انعطاف پذیر بودن بر اساس مسئله ایجاد تحول در برنامه‌های آموزشی عادلانه و بدون تبعیض برای اجرای فرمان‌های مقام معظم رهبری به ویژه مسئله جمعیت و باروری سالم از اهم برنامه‌های معاونت بهداشت است که باید در اولویت کاری همکاران باشد.

حیدری گفت: معاونت بهداشت در برنامه‌های مشترک با سایر شرکای کلیدی مانند آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و هلال احمر و سازمان‌های همراه مانند انجمن سواد رسانه ایران نیز تحولی از جنس مشارکت هدفمند و هم‌صدایی برای اهداف مشترک سلامت را مد نظر دارد.

وی بیان داشت: در این زاویه دید، به برخی چالش‌های سلامت مانند کاهش فعالیت بدنی دانش آموزان در دوران پاندمی، آسیب شناسی سلامت روان و معنوی، جای خالی محسوس معلمان در کلاس در دو سال گذشته، نیاز به مهارت‌های دیجیتال و گسترش اخبار ضد و نقیض می‌توان اشاره کرد.

معاون بهداشت اظهار داشت: در پاییز امسال معاونت بهداشت در راستای مبارزه با شایعات و اخبار متناقض در ذیل طرح شهید عالی مقام حاج قاسم سلیمانی دو دوره بین‌المللی و کشوری سواد رسانه و اطلاعات و مدیریت اینفودمی را برگزار کرد.

وی افزود: برنامه‌های توانمندسازی متعددی برای سال آتی مد نظر داریم که از همکاران آموزش و ارتقا سلامت می‌خواهم ذره‌ای در ایجاد ظرفیت‌ها و توانمندسازی سواد دیجیتال و رسانه‌ای تعلل نکنند.

گفتنی است این مراسم با حضور نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش، دفتر منطقه‌ای یونسکو، انجمن سواد رسانه‌ای ایران، فرهنگستان علوم پزشکی، انجمن آموزش و ارتقای سلامت و اساتید آموزش و ارتقای سلامت به‌صورت وبینار در دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور برگزار شد.

کد خبر: 44782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =