شاخص بورس همچنان بر مدار نزول

شاخص کل بازار بورس امروز (سه‌شنبه، پنجم بهمن‌ماه) با ۲۶ هزار و ۶۶۱ واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، در معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۳۴۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۹۰۸ واحد کاهش به ۳۱۷ هزار و ۶۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با چهار ‌هزار و ۳۳۶ واحد افت به ۱۹۹ هزار و ۱۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۲ هزار و ۴۶۸ واحد و شاخص بازار دوم، ۴۴ هزار و ۵۹۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، موتوژن (بموتو) با ۲۷ واحد، پدیده شیمی قرن (قرن) با ۲۱ واحد، کارت اعتباری ایران کیش (رکیش) با ۱۴ واحد، لنت ترمز ایران (خلنت) با هشت واحد، معادن منگنز ایران (کمنگنز) با هفت واحد، کاشی پارس (کپارس) با هفت واحد، آبسال (لابسا) با پنج واحد و تامین سرمایه امین (امین) با پنج واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۱۳۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با یک ‌هزار و یک واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۹۴۰ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۹۳۹ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۹۱۰ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۸۷۳ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۸۱۶ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۰۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران)، سایپا (خساپا) و پتروشیمی نوری (نوری) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۴۵ میلیون و ۵۴۰ هزار برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۲۸۹ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۹۵۴ واحد ثابت ماند.

نمادهای توکاریل (توریل)، فرآورده های غذایی و قند چهارمحال (قچار)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، شیر پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر) و کلر پارس (کلر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پتروشیمی مارون (مارون) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.      

کد خبر: 44781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =