فعالیت ۳۸۸ تعاونی استان‌های مرزنشین

مدیرکل دفتر تعاونی های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:در حال حاضر تعداد ۳۸۸ تعاونی مرزنشین در کشور در حال فعالیت هستند. 

به گزارش آتیه آنلاین، موسی نجفی امروز، سه شنبه در نشست مشترک معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اتحادیه های تعاونی های مرزنشینان کشور اظهار داشت: تعاونی های استان‌های مرزنشین  با یک میلیون و ۲۰۰ هزار عضو، با جمعیت خانوار آنها بیش از ۴ میلیون نفر افراد تحت پوشش را شامل می شود. 
وی در ادامه اضافه کرد :همچنین تعداد ۵هزار و ۸۳۵ نفر اشتغالزایی در قالب تعاونی های مرزنشین شکل گرفته است و تعداد ۲۲اتحادیه مرزنشینان در قالب ۷۷ درصد فعال هستند. 
وی تصریح کرد : استان‌های مرزنشین جمعیتی بین ۶ تا ۷ میلیون نفر را شامل می شوند و اتحادیه های تعاونی این استان‌ها باید مورد توجه ویژه باشند. 
در این نشست گزارشی از وضعیت کار و اشتغال، معیشت و مبادلات تجاری در مناطق مرزنشین ارائه شد.
در نشست امروز همچنین نمایندگان تعاونی های مرزنشین از سراسر کشور حضور داشته و به طرح موضوعات و مسائل مرتبط با این تعاونی ها پرداختند.
مسائلی مانند مشکلات مالیاتی، تعهدات ارزی، تمدید کارت های مرزنشینان، نیاز استان‌های مرزی به تشکیل اتحادیه ای منسجم، مشکلات تعاونی ها با نک های حوزه تعاون، کوله بری و ته لنجی مرزنشینان و مشکلات و موارد دیگر مرتبط با فعالیت تعاونی های استان‌های مرزنشین کشور مطرح شد.

کد خبر: 44765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =