افزایش چشمگیر کرونا در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته نسبت به مدت مشابه در هفته قبل ۴ برابر بیشتر شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: علیرغم اینکه در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوت ناشی از کرونا در استان سیستان و بلوچستان نداشته‌ایم اما افزایش چشمگیر تعداد موارد شناسایی شده جدید کرونا زنگ خطر موج بعدی همه گیری و هشدار جدی برای سلامت جامعه، بخصوص افراد واکسینه نشده را به صدا در آورده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در هفته منتهی به شنبه ۲ بهمن هم ۳۴۹ مورد جدید کرونا شناسایی شد که در مقایسه با هفته قبل از آن ۱۹۹ نفر بیشتر بود و تقریباً ۲ برابر بیشتر شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه علاوه بر کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان سیستان و بلوچستان شاهد بی رغبتی مردم به تزریق دز سوم واکسن کرونا هستیم.

به گفته هاشمی شهری شواهد علمی حاکی از این واقعیت است که تزریق هر ۳ دز واکسن کرونا، صرف نظر از نوع آن می‌تواند تا ۸۰ درصد از میزان بستری موارد مبتلا به کرونا و از جمله مبتلایان به سوش امیکرون کم کند.

وی با بیان اینکه افراد با نتیجه مثبت کرونا از نظر ابتلاء به واریانت امیکرون نیز مورد غربالگری قرار می‌گیرند، گفت: تاکنون در سطح استان سیستان و بلوچستان ۹۶ مورد مبتلا به سوش جهش یافته امیکرون شناسایی شده است و بدون شک تعداد موارد شناسایی نشده نیز بیشتر از این تعداد خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: به نظر می‌رسد سوش غالب استان سیستان و بلوچستان نیز به امیکرون تغییر یافته است.

کد خبر: 44759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =