فرودگاه سمنان بین‌المللی شد

 نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از اخذ مجوز مرز هوایی و بین‌المللی شدن فرودگاه سمنان خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، عباس گلرو با بیان اینکه فرودگاه سمنان سال‌های گذشته روند رو به رشدی داشته زیرا اعتقاد داریم که یکی از الزامات توسعه یافتگی حمل و نقل هوایی است، تاکید کرد: بحث حمل و نقل هوایی یکی از زمینه‌های مهم در تجارت خارجی محسوب می‌شود و لذا جابجایی کالا و مسافر را پوشش خواهد داد در نتیجه ما از ابتدا ارتقای فرودگاه سمنان را یکی از اهداف اصلی خودمان قرار دادیم.

وی با بیان اینکه امروز توانستیم اخذ مجوز بین‌المللی برای فرودگاه سمنان را شاهد باشیم، گفت: این مجوز سبب تسهیل در توسعه تجارت داخلی و خارجی و آسانی حمل و نقل مسافر از مبدا سمنان به عتبات عالیات، دمشق و مکه و مدینه منوره خواهد بود.

عضو خانه ملت با بیان اینکه یکی از الزامات امروز توسعه روابط و تجارت خارجی است که این موضوع هم برای فرودگاه سمنان هدف گذاری شده است، تاکید داشت: فرودگاه سمنان به لحاظ استانداردهای فنی و گمرکی و… شرایط را دارد و حالا به دنبال مسائل نرم افزاری هستیم تا به زودی پروازهای بین‌المللی را صورت دهیم.

گلرو درباره اقداماتی که می‌توان از این پس در فرودگاه سمنان انجام داد، توضیح دا د: هدف ما این است که هم در حوزه توسعه تجارت و هم مقوله مسافری و عتبات بتوانیم پوشش خوبی را برای استان سمنان داشته باشیم.

به گزارش مهر، هیئت دولت در جلسه یکشنبه با استناد به تبصره یک ماده ۱۰۳ قانون امور گمرکی و با هدف تسهیل در صادرات و رونق گردشگری در کشور، فرودگاه سمنان را به عنوان یکی از فرودگاه‌های مجاز برای ورود و خروج کالا و مسافر تعیین کرد و بدین‌ترتیب مجوز مرز هوایی فرودگاه سمنان صادر شد. در این نشست جیرفت هم صاحب فرودگاه بین المللی شده است.

کد خبر: 44757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =