مردم به زودی شاهد آثار و نتایج سفر رییس جمهور به روسیه خواهند بود

سخنگوی دولت، سفر رییس‌جمهور کشورمان به روسیه را در راستای سیاست توسعه متوازن روابط بین المللی دولت سیزدهم با کشورهای جهان و سیاست متنوع‌سازی و متوازن‌سازی حوزه سیاست خارجی ارزیابی کرد و گفت: مردم به زودی شاهد آثار و نتایج سفر رییس جمهور به روسیه خواهند بود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه در نشست خبری با تبریک میلاد حضرت زهرا و روز زن به همه بانوان به ویژه بانوان خبرنگار و اصحاب رسانه، گفت: در امتداد سیاست توسعه متوازن روابط بین المللی با کشورهای جهان و سیاست متنوع‌سازی و متوازن‌سازی حوزه سیاست خارجی با اولویت قرار دادن کشورهای همسایه و منطقه‌ای که مباحث اقتصادی از اولویت برخوردار است، پس از سفر رییس‌جمهور به تاجیکستان و ترکمنستان، آیت‌الله رئیسی به همراه برخی وزرا سفری دو روزه به روسیه داشت.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی موجود در روسیه که بیش از ۷۰۰ کشته در روز وجود داشت، شرایط برگزاری سفر چندان مساعد نبود اما به‌دلیل برنامه از قبل طراحی شده و جلوگیری از تأخیر در حصول اهداف و نتایج، این‌گونه طراحی شد که سفر با رعایت پروتکل هایی مبتنی بر حفظ احترام متقابل انجام شود.

سخنگوی دولت با پربار خواندن سفر رییس‌جمهوری کشورمان به مسکو، خاطر نشان کرد: جلسه رسمی کاری در کاخ کرملین بدون محدودیت زمانی برگزار شد و احترام متقابل کاملاً در جلسه حکمفرما بود.

بهادری جهرمی ادامه داد: علاوه بر این به دعوت رسمی مجلس دوما جلسه‌ای در دوما برگزار شد که با سخنرانی کم نظیر رییس‌جمهور همراه بود و دیدار با فعالان علمی در دانشگاه دولتی مسکو و همچنین فعالان اقتصادی روسیه و جوامع دینی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مردم به زودی شاهد آثار و نتایج سفر رییس جمهور به روسیه خواهند بود، تصریح کرد: در این سفر موضوعات دو جانبه و چند جانبه در تمامی حوزه‌ها مطرح شد و توافقات گسترده و اشتراکات عمیقی به وجود آمد و قراردادهایی نیز در حوزه نفت و راه‌ ریلی بین دو کشور منعقد شد.

کد خبر: 44755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =