بستری۱۲۶ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی خراسان رضوی 

 مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی یک روز گذشته ۱۲۶ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، محمد پهلوان اظهار کرد: روند مراجعه بیماران سرپایی و بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد روند صعودی به خود گرفته است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که روند مراجعه بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها نیز در سطح استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایشی است، تصریح کرد: بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون است.

وی با بیان این‌که تاکنون ۲۰.۳۳ درصد از گروه‌های هدف بالای ۱۸ سال دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند، افزود: ایمنی افراد در برابر ویروس کرونا بعد از ۵ ماه از دریافت دز دوم واکسن کاهش می‌یابد و لازم است تمامی گروه‌های هدف در زمان لازم برای دریافت دوز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

پهلوان با تأکید بر این‌که امیکرون قدرت انتشار بسیار بالایی دارد، از تمامی افرادی که علائم شبیه به سرماخوردگی دارند خواست برای پیگیری و بررسی لازم به نزدیک‌ترین مرکز سطح یک خدمات درمانی مراجعه کنند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات نرم افزار ماسک وزارت بهداشت سه شهر تربت حیدریه، گناباد و خلیل آباد در وضعیت زرد قرار گرفتند تصریح کرد: به طور حتم با مشارکت و همکاری گسترده مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک می‌توان از ورود به پیک کرونا جلوگیری کرد.

کد خبر: 44747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =