آمار مهاجرت در فضای مجازی کذب است/۶۲ درصد برگزیدگان المپیادها در کشور هستند

سخنگوی بنیاد ملی نخبگان، آمار مهاجرتی منتشرشده در فضای مجازی را کذب اعلام کرد و گفت: ۶۲ درصد برگزیدگان المپیادهای جهانی در کشور هستند.

به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، پرویز کرمی،  سخنگوی بنیاد ملی نخبگان پیرو درج اطلاعات و آمار کذب و بدون منبع در شبکه های مجازی، مبنی بر خروج ۸۲ نفر از ٨۶ نفر دارنده مدال‌ المپیادهای علمی از کشور، ضمن تکذیب اخبار منتشرشده، با اشاره به مطالعات صورت گرفته در بنیاد ملی نخبگان و آمار مندرج در کتاب سالنامه مهاجرتی ایران اظهار کرد: بر اساس مطالعات آماری انجام شده روی بیش از ٢٨٠٠ نفر از برگزیدگان المپیادی‌های جهانی و کشوری (مدال‌های طلا، نقره و برنز) ۶۲ درصد برگزیدگان المپیادهای جهانی در کشور اقامت دارند.

وی افزود: از این میان ۵۷ درصد قطعی در داخل کشور بوده و ۴/۴ درصد نیز توسط برنامه بازگشت، پس از ادامه تحصیل به کشور بازگشته‌اند.

بنیاد ملی نخبگان به نقل از وی اعلام کرد: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر، تمهیدات و برنامه‌های لازم برای بازگشت آن تعداد از المپیادی‌های دانش‌آموزی جهانی و کشوری (معادل ۳۸ درصد) که مشغول تحصیل یا کار در خارج از کشور هستند، اندیشیده شده و بستر امکان انجام فعالیت‌های مشترک با این افراد نیز مهیا و در جریان است.

کرمی با بیان اینکه، اطلاعات دقیق درباره آمار مهاجرت و موارد مذکور در کتاب سالنامه آمار مهاجرت ایران که به همت رصدخانه مهاجرت ایران وابسته به دانشگاه صنعتی شریف تهیه شده است، گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این‌باره می توانند با مراجعه به این کتاب به ویژه (فصل ۹ صفحه ۲۶۰) اطلاعات مستند را دریافت و استفاده کنند.

کد خبر: 44743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =